Световните футболни фенове вече с нетърпение очакват кулминацията на UEFA Women’s EURO 2025™, а за четири български момичета това е не само най-голямото спортно събитие на годината, а и сбъдната мечта. Само дни преди финалния мач на Европейското първенство по женски футбол, който ще се играе на 27 юли в Базел, Швейцария, четири български футболни фенки се готвят за едно незабравимо приключение – участието си в специалния младежки лагер Lidl Youth Camp. В компанията на свои връстници от цели 20 държави, те ще се учат от едни от най-добрите треньори на UEFA, ще играят и ще изживеят футболната магия по време на големия финал. Lidl Youth Camp не е просто тренировка на футболни умения – това е цялостна програма, която съчетава спорт, здравословен начин на живот и личностно развитие.

Мария, Петя, Вероника и Теменужка са четирите щастливки, които получиха от Lidl - официален партньор на UEFA Women’s EURO 2025™, уникалния шанс да усетят по неповторим начин пулса на най-голямото европейско първенство по женски футбол. Всяка от тях носи своята история, мечти и амбиции, свързани с футбола и бъдещето, в което на терена ще има все повече място за момичетата.

От България до Швейцария – истории, вдъхновение и страст към футбола

Мария от Пловдив е ученичка в 11 клас с хуманитарен профил и казва, че страстта ѝ към футбола идва от дядо ѝ, голям футболен фен, с когото понякога гледат мачове на живо. Макар да не посещава често стадиона, спортът е част от ежедневието ѝ, а освен футбола, обича да рисува, да пътува и да слуша музика. „Очаквам много нови запознанства, незабравими емоции и да науча повече за женския футбол и спорта като цяло,“ казва Мария с ентусиазъм. Тя иска да развие комуникационните си умения и вярва, че спортният лагер в Швейцария ще ѝ помогне да отключи своя потенциал.

Петя също е от Пловдив, ученичка е в Художествената гимназия „Св. св. Кирил и Методий“. Тя обича да танцува и да ходи на фитнес, а интересът й към футбола пламва случайно. „Футболът ме грабна преди три години, когато с татко гледахме Световното първенство в Катар. Отначало бях привлечена от откриването, на което пя любимият ми изпълнител, но после играта ме завладя“, разказва Петя. Според нея футболът е предизвикателен и за двата пола, но момичетата трябва да преодоляват повече препятствия по пътя към успешна футболна кариера заради стереотипите в обществото. По време на участието си в Lidl Youth Camp Петя иска да  усвои умения за работа в екип и да повиши увереността си.

Вероника също е на 17 години и живее в Русе. Споделя, че футболът я пленява, когато за първи път гледа Олимпийските игри през 2021 г. Любимият ѝ отбор е Арсенал, а любимата ѝ футболистка – Люси Бронз. Вероника мечтае да учи спортна журналистика или спортна психология. „Очаквам страхотни нови запознанства и да науча много за играта“, казва тя за предстоящото приключение в младежкия футболен лагер на Lidl. Вероника споделя страстта си към футбола с приятелката си Теменужка. Затова и не се колебае, когато разбира, че може да избере приятелка, с която да сподели наградата от Lidl.

Теменужка открива футбола преди година, именно когато Вероника я кани да гледат мач заедно. Оттогава е голям фен на ФК Барселона, а любимият ѝ футболист е Педро Гонсалес Лопес – Педри. „За мен няма значение дали си момиче или момче, важно е да обичаш играта и да се учиш“, казва тя и допълва: „Надявам се по време на лагера да науча да подавам по-добре – къси и дълги пасове, и да създам много нови приятелства“.

Lidl Youth Camp – повече от футболен лагер

В рамките на програмата на младежкия лагер, освен спортни занимания, са предвидени и работилници за осъзнато хранене, сесии, посветени на психичното здраве, както и упражнения за изграждане на устойчивост и увереност. В международна среда, сред връстници от цяла Европа, участничките ще имат шанса да отключат пълния си потенциал и да намерят приятелства, базирани на общата им страст.

Кулминацията на лагера е присъствието на живо на финалния мач на UEFA Women’s EURO 2025™ – събитие, което всяко от момичетата очаква с нетърпение и което ще остави дълбока следа в сърцата им. Там те ще могат да видят най-добрите футболистки в Европа и да си кажат: „Аз също мога да бъда на този терен един ден.“

В края на лагера всяка участничка ще получи специален комплект с екипировка от Lidl Youth Camp, включващ тениска, бутилка за вода и други подаръци, които ще ѝ напомнят за това уникално преживяване.

Как започна всичко?

Lidl Youth Camp е част от глобалната стратегия на Lidl за насърчаване на активния и здравословен начин на живот, приобщаването и равните възможности. В партньорство с UEFA и инициативата WePlayStrong, тази програма има за цел да вдъхнови новото поколение момичета, които обичат футбола и искат да се развиват както на терена, така и в живота.

След регистрация на www.lidl.bg/camp две български момичета бяха изтеглени да пътуват до Швейцария заедно с по една приятелка – така щастливките Петя и Вероника избраха Мария и Теменужка за свои спътнички в приключението.

Всички разходи – самолетни билети, трансфери, нощувки и хранене, се покриват от Lidl, защото компанията вярва, че спортът е за всеки, независимо от пола, и че всяко момиче заслужава да сбъдне футболните си мечти.

Очаквания и прогнози

Момичетата с усмивка споделят своите прогнози за финала на турнира: Испания, Англия, Германия и Швейцария са сред фаворитите им. А за тях най-важното е, че вече са част от тази голяма футболна история. Това лято футболът наистина е и за момичета. А Lidl показва, че в спорта няма граници – има само мечти, които чакат да бъдат постигнати.