Сайт с търговското наименование на популярна авиокомпания пренасочва посетителите към фейсбук страницата на депутат от "Продължаваме промяната" и IT експерт - Димитър Ташев. Ако решите да посетите страница с домейн "wizzair.bg", ще се окажете директно в социалната мрежа, и по-конкретно в публичния политически профил на Ташев.
Дефакто, този домейн има само едно различие от официалния - разширението ".bg". Оригиналният сайт на самолетния превозвач е с разширение ".com". Българите обаче често пробват първо с националните домейни и така търсещите полети има голяма вероятност да попаднат просто на профила на Ташев.
Адресът на всеки уебсайт се състои от два компонента. Първият е името на домейна, уникален елемент, който свързва онлайн адреса с името и целите на марката. Другото е разширението на името на домейна, което отразява типа на уебсайта, неговото предназначение и географска базираност. Няколкото букви след втората точка на URL адреса играят много по-голяма роля при определянето на достоверността на сайта. От хилядите разширения на домейни, налични в мрежата, най-често срещаните са .org, .com и .net. В България пък най-популярният е .bg.
Логично големите корпорации изкупуват домейните с няколко разширения, според това в какъв мащаб оперират. Явно обаче WizzAir не са купили сайта или са забравили да подновят абонамента си за наем на българския домейн, тъй като той вече е в други ръце.
Има две хипотези как това довежда и до парадоксът сайт с известно търговско наименование да води до профил на народен представител в социалните мрежи. Едната е, че Ташев е купил за определен период домейна и е направил пренасочването нарочно. Другата хипотеза е, че някой друг го е купил и също е направил пренасочването към профила на Ташев нарочно. Какви са целите на това "маркетинг" начинание, обаче остава неясно и непрозрачно за кликащите на сайта.
Съдейки по данните за образованието и препитанието на Ташев преди да заеме депутатската банка обаче, първата хипотеза звучи доста по-логична. Ташев е завършил "Архитектура и строителство" в Професионалната гимназия от Бургас, откъдето е и издигнат за народен представител. След това успява с препоръки на НПО, ръководено от бивш депутат от Евролевицата, да замине за Флорида, където завършва с отличие Университета в Тампа със специалност „Информационни технологии“. Хвали се, че по време на следването си е поканен на няколко Молитвени закуски при трима различни президенти на САЩ – Джордж Буш, Барак Обама и Доналд Тръмп. Твърди, че е бил поканен да участва в специализация в IT отдела Сената, където отговаря за поддръжката на сайтове на над 50 републикански сенатори, а по-късно започва работа в частна фирма, където разработва изцяло сайтовете на нас 30 сенатори.
Връщайки се в България, завършва още две висшета по бизнес и предприемачество в Бургаски свободен университет и Варненски свободен университет. Работи за международна компания в IT секторът и самият той твърди, че се запознава с Кирил Петков като негов курсант по време на посещения на т.н. "Харвардски курсове", които премиерът тогава организира в София. Ташев е бил активист на партия "Средна европейска класа" - мандатоносител на "Продължаваме промяната". Според сайта на "Средна европейска класа" все още е член на Изпълнителния съвет.
В момента обаче страницата на Ташев в социалните мрежи е изцяло посветена на политическия му образ и амбициите му като депутат от ПП. От информацията за администриране на страницата става ясно, че достъп до нея имат повече от един човек. Съдържанието в нея е изградено изцяло ПР и представлява различни позиции и питания на Ташев, включително за това "как и кога ще бъде изхарчена останалата част от бюджета за реклама на България в размер на около 15,4 милиона лв.?".
Логично обаче остава питането дали пренасочването от сайтове с домейни на известни брандове към политически профили е част от разбирането за реклама и маркетинг на Ташев и "Продължаваме промяната".