Почти половината от АМ „Тракия” е с неправилно поставени на мантинелите светлоотразителни тела. Това скандално твърдение прави мъж от Бургас. Той разкри, че монтираните по страничните предпазни съоръжения светлини би трябвало да са точно наобратно на сегашните.
В момента те „светят” с червена светлина за платното, в което се движите, и с бяла за насрещното движение. „Проблемът е при каране през нощта. Червената светлина отстрани често се бърка със стоповете на автомобилите, които се движат пред вас, и това създава сериозни предпоставки за катастрофи, защото по път от този клас скоростта е много висока, а времето за реакция значително понижено.
Би следвало да е точно обратното – червената светлина, която всички свързват със забрана, да е поставена в насрещното движение, а лентата, в която вие извършвате движението си, да се отбелязва с бяло или дори светлозелено или жълто”, аргументира се шофьор.
В твърдението му има значителен резон, твърди "Флагман". Пътища от този клас на запад се маркират с бяла или жълта светлина за движението в дясната лента и обратно – с червена, там където е насрещното движение.
За сравнение - така изглежда аутобанът в Германия - светлините по мантинелата в дясната лента са бели и светложълти, вместо червени.
Светлоотразителни тела от този тип са поставени на всички мантинели по АМ „Тракия”. След км 220-230 те „светят” с червена светлина. Те са разположени на всеки 4 метра по преградните съоръжения, а целта им е да показват страничните граници на пътя от далеч. Ефектът им обаче, изглежда, ще се окаже отрицателен...
Още от категорията
Камери запечатаха "артистичния" порив на драскач в Пловдив, принесъл в жертва поредната сграда ВИДЕО