Ремонтите на булеварди и улици в Пловдив са обект на множество дискусии, най-вече заради забавянето им, което понякога е не в дни или седмици, а в месеци. Читател на TrafficNews.bg ни изпрати своята история и гледна точка за ремонтите. Публикуваме текста му без редакторска намеса:

Чувствам се като вечно мрънкащата пенсионерка на блока, но какво да направя, че ме дразнят очевидните безсмислици случващи се около мен. Отново Ви пращам снимки, видео, а също така малко текст. На Вас оставям да прецените ние ли не сме в релси или наистина безобразията са се превърнали в ежедневие?

"Възмущение" е слабо казано за усещането, което поражда начина на протичане на широко обсъжданите ремонти, които текат в Пловдив. Аз като ежедневен наблюдател на начина на работа на многото фирми, ангажирани в различните дейности, без претенция да съм специалист, си задавам въпроса: За толкова прости ли ни смятат?

Ето за какво става дума:

Имам преки наблюдения на течащия вече трети месец ремонт на отсечката от кръговото на "Васил Априлов" до "Радецки", както и втория етап от "Радецки" до бул. "Руски". За последните 10 дни се свърши повече работа, отколкото за почти два месеца и половина. И нека не се лъжем – не сме в тропиците и дъждовните дни не бяха повече от 10 за това време!

Бяха открити два каменни блока и археоложката стопира работата за 20 дни. Човек би помислил, че находката е изключително важна – все пак госпожата прекара 4 дни в съзерцание, снимане и оглеждане на въпросните два камъка. Всичко изключително прецизно и професионално от служебния бял пластмасов стол, с който тя всеки ден може да бъде видяна на обектите (най-вече бул. "Васил Априлов"). Явно обаче не е така, щом въпросните блокове до ден днешен (вече месец) седят край изкопа и чакат да бъдат извозени. Някъде. И никой не знае кой, къде...

Искам да разкажа, и то не накратко, как вървят нещата.

При прокопаването от кръговото на "Васил Априлов" до "Радецки" имаше няколко места с авария по водопровода. Случва се. Интересен метод ползват ВиК Пловдив за справяне с подобни проблеми, а именно с дървени клинове, които бяха набити във водопровода!

Интересно е кой „специалист“ даде разрешение да бъдат изрязани ВСИЧКИ дървета на улицата ("Васил Априлов" – "Радецки")? Щеше да е чудесно, ако след тази поголовна сеч бе предвидено засаждане на нови дървета, но гледайки как се случват нещата в момента подобни планове няма. Подминавам организацията на работа на „Паркове и градини“, които както обикновено излязоха на терена с добре отиграната схема 2-2-2-7-1:

• Двама на вишката
• Двама пазят да не минават хора
• Двама изнасят клоните
• Седем гледат и си говорят на групички
• Един седи в камиона

С други думи „надника“ върви на 14 души, от които реално едва 5-6 работят...

Нека обаче се върнем на „специалистите“ от ВиК Пловдив, които държат първенството по находчивост при ползване на подръчни материали. На кръстовището "Радецки" – "Любен Каравелов" тръбопровод подло реши да се предаде на възрастта си и да се пръсне в най-неподходящ момент – петък в 16 ч. На ВиК Пловдив им бе необходим час и половина, за да реагират и спрат водата, а през това време живущите имаха шанс да добият представа какво е да живееш във Венеция (вижте
клипа).

Дори не искам да коментирам начина на отремонтиране 3 дни по-късно – смятам, че снимката е достатъчно красноречива...

Само на 3 метра от изкопа същата тази тръба се пука 4 пъти за последният месец и половина, като 2 пъти в рамките на 3 дни. Въпреки ВСИЧКО това не е сменена, а се ремонтира с подръчни материали – ламарина, малко гума и 4 винта. По незнайна причина, при разкопани не повече от 5-6 кв. м. за въпросния ремонт, които би следвало да бъдат асфалтирани, преди няколко дни пристига група, която изрязва още поне 25 квадрата асфалт. Ей така, без причина. И си тръгва. Така някой, предполагам всички ние, ще плати на друг за асфалтиране на 30 кв. м., вместо само на 5...

Отсечката "Радецки" – "Руски" ще струва 480-490 хил. лв. Предполагам разчета за "Васил Априлов" – "Радецки" е поне 300 хил. лв. В този ред на мисли се питам:

1. Нормално ли е при ремонт за близо 1 млн. да има пълна липса на контрол? Ако има, то кой си затваря очите за това как ВиК работи?
2. Защо никой не се интересува как от нужно асфалтиране на 5-6 кв. м., след отстранена авария някой решава да надуе сметката и изрязва 30 кв. м.?
3. Само на нас ли ни прави впечатление, че ремонтите се протакат? Ясно е, че за да е скъпо трябва да изглежда трудно, но...

Има и много други въпроси, които трябва да бъдат зададени, но проблемът е, че ни смятат за слепи и глупави. А и на никой не му пука. Сега се усвояват пари за ремонт, а след месец като под новия асфалт се спука тръба ще му мислим. Нали и ВиК трябва да имат работа? А това, че стотици хиляди си летят на вятъра няма
никакво значение.

Още за ремонтите в Пловдив четете ТУК

TrafficNews.bg