За нередности в градския транспорт на Пловдив сигнализира възмутен гражданин до TrafficNews. По негови думи, в рамките на един ден е станал свидетел на грубо неспазване на правилата за безопасност и некоректно поведение от страна на шофьори по две отделни автобусни линии.

Инцидентите са се случили на 4 септември. Около 17:00 ч. мъжът пътувал с дъщеря си в автобус №10 с регистрационен номер РВ 4689 СР, който потеглил от спирката в близост до заведение „Корона“. Поради изтекъл срок на ученическата карта на детето, се наложило да закупят два билета от шофьора. След като ги получили, пътникът с изненада установил, че билетите вече са скъсани – тоест използвани.

„Това означава, че билетите не са редовни и при инцидент няма да имаме застраховка. А шофьорът прибра два лева, сякаш всичко е наред“, разказва мъжът. „Освен това автобусът се движеше с отворени врати, а климатикът не работеше – при високи температури това създава допълнителен дискомфорт и риск за пътниците.“

По думите му, втори подобен случай е станал само няколко часа по-късно – около 19:40 ч. – когато с дъщеря си се качили на автобус №15 с регистрация РВ 2030 КЕ от спирката на бул. „Шести септември“ в посока пазара на Гребната база. И този път от шофьора получили вече употребявани билети.

„Това не е нормално! Подобни практики трябва да бъдат прекратени. Общината и транспортните фирми трябва да вземат незабавни мерки“, категоричен е читателят ни.

Движението на автобуси с отворени врати представлява сериозно нарушение на правилата за безопасна експлоатация на превозните средства и създава риск за живота и здравето на пътниците. Нередно е и използването на вече перфорирани билети, което поставя под въпрос легитимността на превоза, споделя още мъжът.

„Крайно време е да се затегне контролът върху действията на водачите, както и да се гарантира безопасността на пътниците. Надявам се Община Пловдив и отговорните фирми да се самосезират и да извършат проверка, за да не се допускат подобни практики в бъдеще“, призовава пловдивчанинът.