
Парадоксално, но факт – стоки менте се продават под носа на полицаи от Икономическа полиция в Пловдив. Бизнесът на два съседни магазина на улица „Васил Левски”, непосредствено до Новотела, процъфтява с продажбата на дрехи, имитиращи световни брандове. Търговските обекти са свързани под едно име, но във всеки се предлагат различни стоки. За това сигнализира пловдивчанин до медията ни, които разказа, че дейността на двата магазина е от години.
Магазините Еstrella (от испански "звезда") може би са избрали това име с надеждата да привлекат клиенти, търсещи качество и стил. Въпреки това, истината е различна. Вместо звезден блясък, клиентите често намират продукти, които имитират оригинални марки, но не могат да предложат нищо повече от повърхностна прилика. За това говори не само външния вид на дрехата, а и самата цена.
Сред асортиментите са блузи, тениски, якета и спортни комплекти на Moncler, Boss, Hugo, Dsquared2, Guess, Dolce&Gabbana и разбира се модерната през последните години марка Balenciaga. Вътре в магазина цари атмосфера на лукс и блясък. Витрините са изпълнени с лъскави аксесоари, но…. цената на етикетите говори сама за себе си, че всъщност става дума за стока менте.
Двата магазина с еднакво име предлагат съответно мъжка и дамска мода. В Еstrella man може да се намерят тениски Hugo, Dsquared2 и дори Balenciaga за 78 лева, като на същите „марки” има и промоции за останали бройки за по 45 лева. За справка от официалният сайт на модния бранд Balenciaga, тениска с къс ръкав варира между 450 до 900 евро, в зависимост от материята и модела.
Само няколко крачки по-нататък, буквално през вратата, се намира вторият магазин, който е за дамски дрехи – рокли, спортни комплекти , тениски. На самите вътрини, гордо са позиционирани манекени с якета на известната марка Moncler. Разбира се ментета, предвид ниските цени. Справка на наш репортер показа, че подобни якета се предлагат за 4500 – 5000 лева. В магазина на улица „Васил Левски” те са десетократно по-евтини.
Разположението на магазините е особено интересно. Само на няколко крачки от тях се намира сградата на Икономическа полиция, която трябва да следи за спазването на законите и защитата на потребителите.
Но кой може да предположи, че някой би въртял търговия със стоки менте под носа на полицията. Дори демонстративно и на видимо за всички място да се афишира с марка. Принципно сме свикнали подобна търговия да се развива в етническите квартали. Медията ни дори посвети материал на процъфтяващия бизнес с „маркови” дрехи на столипиновското Шанз – Елизе.
На всеки ъгъл, висящи по закачалки или „позиращи” на манекени, могат да се намерят комплекти на Adidas, Nike, Puma дори на Balenciaga, Gucci, Prada, Guess. На почит също е и Louis Vuitton и разбира се Philipp Plein.
Акценти





България се отказа да бъде домакин на ЮНЕСКО



