"Като измамен потребител, с когото буквално се подиграха, чувствам за мой дълг да предупредя възможно най-много хора и да ги предпазя от това да си скъсат нервите месеци наред, безрезултатно." Така започва писмото на читателка на TrafficNews.bg, която е имала "удоволствието" да си поръча мебели от магазин "Явор" в Пловдив. Историята накратко е следната:
"На 6 март направихме 2 поръчки от МК Явор: трапезна маса и столове със срок на доставка 50 работни дни и модул за хола (бюфет) със срок на доставка 40 работни дни.
След като крайният срок за доставка изтече, последваха десетки обаждания от моя страна и разкарване до магазина, понеже много често никой не отговаряше на служебния телефон през целия ден. Нито веднъж те не си направиха труда да звъннат и да демонстрират някаква заинтересованост. При всеки разговор ми се заявяваше, че нямат информация от фирмата производител. Даваха ми документи с нови и нови крайни срокове, като всеки следващ беше предпоследен.
Резултатът към днешна дата е следният: масата и столовете ги доставиха с 26 РАБОТНИ дни закъснение. А за модула до момента никой от фирмата (визирам Нина Железова - мениджър, и Цветана Тонева - управител) нямаха ни най-малка представа кога и дали въобще ще пристигне. Още повече, че управителката ми заяви, че не е в нейната компетенция да проследява състоянието на пратки и поръчки, защото, цитирам: "Аз съм просто управител!".
Вчера ми звъни Цветана Тонева и с победоносен тон ми съобщава, че модулът вече е тук. Закъснение - 47 РАБОТНИ ДНИ! Повече от двоен срок за доставка. През цялото време отказваха категорично да ми възвърнат капарото в двоен размер, както се полага по закон. И с цялата си наглост ми казват, цитирам: "Ще ви направим отстъпчица 100 лева"! След повече от 4 месеца чакане!!!
Та ако НЕ държите да имате мебели в срока, упоменат в договора - поръчвайте от Явор! В противен случай - съветвам ви да изберете друга фирма.
Като добавка ще кажа, че при едно от посещенията ми в магазина, се оказа, че ние далеч не сме единствените, чакащи дълго просрочени поръчки от Явор.
Да не споменавам сроковете и качеството на рекламацията към техни стоки. Мога да ви покажа надупчения ми като решето гардероб!
Всяка моя дума мога да подкрепя с документ, издаден от МК Явор!
Хора, пазете се и знайте, че вие, като потребители, ИМАТЕ ПРАВА! Отстоявайте ги!
Много се надявам да отразите сигнала ми, тъй като все повече фирми и обслужващ персонал злоупотребяват и се мислят за недосегаеми. Никой няма да ти даде продукт, без да си го платил. Но защо след като си плащаш всичко навреме, не получаваш същото отсреща?"
Това е историята на нашата читателка, публикувана без редакторска намеса. Сред фактите, които са красноречиви, прозира разочарование, гняв и... умора. От отношението, от чакането, от несбъднатите надежди... А като си помислим, че българинът обикновено си сменя мебелите през 30 години, не му ли се полага малко повече отговорност, отзивчивост и професионализъм от страна на тези, които се афишират като "българската марка за вашия дом"?
И за да е всичко още по-безумно, вижте какво е качеството на монтаж на пристигналите след 4 месеца мебели. Четирите снимки са от 4 различни места по гардероба. "Има още много малки дупки, но е излишно да снимам всичко...", пише нашата читателка: