
Ежедневно виждаме снимки на лунни пейзажи по родните пътища, за които хората се жалват, че за тях се иска винетка. Народният гняв почти винаги е оправдан, но един пловдивски път, може би бие всички рекорди по абсурдност.
Това, което виждате на снимките е третокласен републикански път - 862, който по презумпция трябва да свързва Пловдив с Девин през Михалково. Според законовите разпоредби републиканската пътна мрежа се поддържа от „Агенция пътна инфраструктура”. Идеята е важните пътища да бъдат поддържани от държавата, за да не се изпада в патова ситуация и да няма средства за ремонт или почистване. Е, иронично, ситуацията с този път е тъкмо обратната. Пътят Пловдив – Лилково, в частта си между разклона за Бойково и крайното село, е не само разбит, той просто не прилича на пътна отсечка, пък камо ли републиканска. През целия 16-километров участък са само кратери и ями, пълни с вода. Излишно е да се споменава, че през зимата без високопроходими коли този път е невъзможен за взимане.
Още по-ироничното е, че ремонтът на съоръжението бе „започнат” през 2007 година… Точно преди 10 лета бе поставена информационна табела, на която се вижда изпълнителя и какво ще се прави по пътя. Уви, след слагането на настилката тип „трошен камък”, нищо не е направено. Оттогава „за спомен” стои само информационната табела.
Републиканският път свършва няколко километъра след селото до близката хижа. Проектът, който отлежава по чекмеджетата в АПИ, предвижда чрез Лилково да се минава през Чуруково, за да се включи в Михалково към Девин.
И вървейки от иронията към забавната част, този път съществува в… Гугъл! На картите на интернет гиганта целият пътя е даден като съществуващ. Местни разказват, че често туристи „хващат” този път и стигат до гората, когато разбират, че този маршрут е само виртуален.
Свързахме се и с АПИ, за да видим докъде е „стигнал” ремонтът. Ето и цялото писмо на АПИ без редакторска намеса:
„До края на седмицата предстои демонтиране на табелата. Ремонтът на път III-862 Пловдив – Лилково е преустановен през 2009 г., поради липса на средства. От тогава досега третокласният път се поддържа чрез програмата за текущ ремонт и поддържане на Агенция „Пътна инфраструктура“, в съответствие с разполагаемия финансов ресурс. За трайното подобряване на състоянието на отсечката е необходим основен ремонт на пътя и агенцията търси и разглежда възможностите за осигуряване на необходимите средства.
Средствата, от които се нуждае републиканската пътна мрежа са в пъти повече от разполагаемите в момента. Затова е важно колкото се може по-скоро да бъде изградена и въведена тол системата, която ще позволи в ремонта и поддържането на републиканските пътища да се инвестира много по-голям финансов ресурс и пътният сектор да бъде устойчив и самофинансиращ се.”
Въпреки деликатния отговор, че скоро пари за този път няма да има, нашето запитване към АПИ, все пак е дало частични резултати.
По време на инспекцията на пътя Пловдив – Асеновград, на която бе премиерът Бойко Борисов, шефът на АПИ Дончо Атанасов е поискал от Областното пътно управление количествено-стойностни сметки колко ще струва ремонта на пътя за Лилково.
Дали скоро ще бъде сложена нова табела на пътя Пловдив – Лилково предстои да разберем. Но един съвет, ако от Гугъл мапс ви предложи този маршрут, не се доверявайте…
Още от категорията

Скандалът около кученцето Мауси продължава, подготвят ли кражбата на животното от приюта?


Пловдивчанин показа как да си направим кална алея пред блока
Акценти






Откриха 17-годишната от Раковски след 4 дни в неизвестност


Празнична програма днес в Пловдив, вижте събитията
