Колко са разредени маршрутните линии в Пловдив, за да не търпят загуби превозвачите? Ако питате ОКТ и Община Пловдив то разликата преди и сега е напълно незначителна, вместо 10 минути ще чакат 12-15, което няма да се усети кой знае колко.
Докато обаче ОКТ и Община Пловдив живеят в една паралелна реалност относно градския транспорт, тази, в която живеят пловдивчани е съвсем различна. Репортер на TrafficNews реши да провери дали наистина „разреждането” на автобусите извън час пик е толкова, колкото се представя.
Той отиде на спирката в подлеза на „Гладстон” на 21 септември, за да чака една привидно редовна линия( на документи) – 66. В 13:22 той е на спирката, като му прави впечатление, че две минути срещу цифрата 19 минути за идването на 66, тя не помръдва. Така той снима таблото в 13:24 часа.
Въпреки че няма кой знае какви проблеми по пътищата в този час, в 13:37 часа, „актуализираната” информация” е, че автобусът трябва да пристигне след 12 минути. Нашият репортер подозира какво ще се случи, но решава да остане. Така в 13:51 минути автобусът най-после пристига, разбира се, претъпкан от ученици, които се прибират от занятия. Защото и за малките деца е ясно, че час пик не е само сутрин и вечер, когато става въпрос за ученици, а и периодът между двете смени в училищата. Явно обаче в ОКТ са позабравили тези неща от годините им, когато са стояли в класните стаи. Превозвачите пък изобщо не се интересуват от тези неща.
Така вместо 19 минути на таблото, рейсът пристига чак след 29 минути. Това за пореден път показва, че времето е относително понятие за градския транспорт на Пловдив, а безвремието, в което е изпаднал става все по-голямо. В самия автобус нещата не изглеждат толкова философски – всеки сантиметър е зает от пътници, които след всяка спира се тъпчат все повече и повече като сардини.Разбира се, това става в момент на извънредна епидемиологична обстановка и нова COVID вълна.
Ето, за тази услуга Община Пловдив ще плати 8,5 млн. лева компенсации, а превозвачите ще се чудят защото хората не използват градския транспорт и не си купуват карти. За същата ситуация мозъците, които контролират маршрутите и предлагат тяхното разреждане ще получат своите заплати от общинския бюджет на Пловдив.