Кръговото движението на изхода за околовръстното шосе на пътя Пловдив – Асеновград, което ще бъде изградено допълнително от текущия проект, ще служи за основа на свързването на двете околовръстни шосета. Това разкри собственикът на фирмата изпълнител „Иса 2000” Юлиян Инджов. След направата на кръговото ще може да се мисли за проектирането на транзитен възел, който да свързва западното с източното околовръстно на Пловдив.

Община Пловдив пък работи на местно ниво за направата на директна връзка между  „Южен” и „Тракия”. Целта там е да се свърже  „Кукленско шосе” с „Цар Симеон”, което да облекчи значително трафика през центъра на града.

Т.нар. Южна тангента е много стар проект, който обаче така и не е стартирал в последните десетилетия.  С евентуалната му реализация ще има директен обходен път на Пловдив от „6 километър” до Скобелева майка.  Това обаче би било възможно едва след проекта за удвояване на южната част от Околовръстното. В момента се работи по заданието, което скоро трябва да бъде представено пред техническа комисия в Агенция „Пътна инфраструктура”.

Не се знае обаче колко ще продължат процедурите по отчуждаване на частните земи. Разширението на пътя ще се прави откъм страната на Пловдив. В момента там има редица нови предприятия. Само за сравнение за отчуждителните процедури по пътя Пловдив – Асеновград  бяха нужни повече от 10 години.

Удвояването на Околовръстното шосе бе основен приоритет в програмата на ГЕРБ на последните избори. След завършването на околовръстното то трябва да бъде с по две ленти във всяка посока от Асеновградско шосе до колелото на Пазарджишко шосе.  Дължината на този участък е около 20 километра.

Разходите за отчуждаването на имотите се поемат от държавата. Пак от републиканския бюджет се финансира и изграждането на новото платно. Приблизителната инвестиция в околовръстния път се очаква да е над  140 млн. лева.