Строителството на подлеза „Модър – Царевец” вероятно ще върви паралелно с цялостната реконструкция на улица „Царевец” и бул. „Хаджи Димитър”, научи TrafficNews.bg. В момента двете улици са на паваж, като често по тях се образуват дупки и неравности, които затрудняват движението. 

За бул. „Хаджи Димитър” вече има положително становище от ЕСУТ към Община Пловдив за проектирането му. Паважът там ще бъде премахнат и сменен с асфалтова настилка, като ще се изградят нови тротоари и велоалеи.

Проект има и за улица „Царевец”. Там идеята е от подлеза да се влезе в четирилентов асфалтов път, който да свършва на бул. „Свобода” край УМБАЛ „Св. Георги”. Кметът на район „Западен” Димитър Колев обясни, че двете улици могат да вървят паралелно с изграждането на „Модър – Царевец”. По думите му за „Хаджи Димитър” ще са нужни около 2 милион лева, като те могат да се осигурят от местния бюджет.  Реконструкцията на „Царевец” може да се раздели на два етапа.  Първо да се ремонтира сегашният път, а след това да се пристъпи към отчуждаване и разширяване на улицата до четири ленти.

От гледна точка на проекта за „Модър – Царевец” от страна на „Западен” няма пречки за стартирането на проекта, като всички отчуждителни процедури са завършени. Проблем обаче е изникнал в район „Южен”. Там върху три имота е имало сгради с неустановен статут, което е проблем при стартирането на отчуждителните процедури. Кметът на района Борислав Инчев обясни, че това са бараки и други стари постройки. В момента върви процедура за премахването на сградите, а след това ще може да се пристъпи и към отчуждаването на парцелите.  

Преди парламентарните избори кметът Иван Тотев заяви, че приоритет на градските власти е именно проектът, който трябва да свърже районите „Южен” и „Западен”. Тогава градоначалникът обясни, че първо Общината трябва да си свърши своята работа, за да може да се поискат средства от правителството.

До няколко месеца се очаква всичко да приключи около спорните моменти. След като това се случи от градската администрация могат да предоставят проекта за финансиране от кабинета „Борисов 3”.

Припомняме, че първата част от проекта – самият пробив и пасарелката, бяха реализирани от ОП „Транспорт” при рехабилитацията на жп линията Пловдив – София. 

Финансиране ще се търси за пътната част на тунела. По първоначалните разчети цената ще е не по-ниска от 15 милиона лева. В това число влизат пътят, тротоари, осветление и другите компоненти на съоръжението