Само една единствена връзка между район „Южен” и останалата част на Пловдив може да остане през 2019 година, ако се изпълнят всички планирани инфраструктурни дейности.  В плановете на градската администрация и НКЖИ е догодина да започнат два мащабни ремонта на Коматевски възел и пробива под Централна гара, а изглежда нито един от двата няма как да се реализира по-рано или по-късно. Ако това се случи на практика единствената пътна връзка между Кючука и Пловдив ще бъде надлез „Родопи”.

Какво се предвижда:

НКЖИ и Община Пловдив задължително трябва да придвижат пробива под Централна гара, или е възможно да се загуби европейското финансиране на проекта. Заради модернизацията на жп възел Пловдив, Бетонният мост трябва да бъде съборен.

„Скоро предстои среща между генералния директор на НКЖИ и кмета Иван Тотев. Това, което имам като информация е, че догодина трябва да бутнем Бетонния мост и да започнем пробива, който ще свърже бул. „Васил Априлов” и бул. „Македония”. Имаме запитване докъде е работата по „Модър-Царевец”, но едва ли този проект ще бъде готов навреме”, каза представителят на НКЖИ за Пловдив Гошо Къчков.

В същото време Община Пловдив пусна и обществена поръчка за тоталния ремонт на бул. „Христо Ботев” и Коматевския възел. Тя е за 7,5 млн. лева с ДДС за реконструкцията на три булеварда, които са свързани чрез Коматевския възел.  Първият булевард е "Христо Ботев", в частта му от Централна гара до Коматевския възел, вторият участък -  Коматевско шосе от възела до  бул. „Александър Стамболийски”, а третият -  части от бул. "Копривщица". 

Реконструкцията е мащабна, като ще се започне с подмяна на водопроводната инсталация - магистрални и захранващи водопроводи.  След това ще се започне и пътната настилка и прилежащите площи.

Със сигурност пробивът под Централна гара ще изисква дълго време, за да бъде въведен е експлоатация. Макар и малък, има шанс двете дейности да не се застъпят, като се реализират в двете половини на 2019-а.