Пловдивският пилот Костадин Щерев и навигаторът му Николай Арабаджиев стартират в края на следващата седмица в най-престижното автомобилно състезание у нас - рали България край Варна. Двамата не крият амбициите си за призово класиране, още повече, че ще се състезават в група N с нов автомобил Субару, закупен от Естония и участвал в световния рали шампионат, пилотиран от сръбски екипаж.

Става дума за Субару N12B - една от последните генерации на състезателните автомобили на японската марка, клас RC2. Искаме да покажем, че марката не е за подценяване и все още е конкурентна. В последните години няма много подобни хомологирани автомобили в България, пояснява Николай Арабаджиев. Двамата вече проведоха тестове на писта "Дракон" край Калояново. Стартът на рали България е в петък в морската ни столица.

Можем да кажем, че това наше участие е лъч надежда за родния спорт, тъй като не са останали много автомобили 4x4 поради фактори от различен характер - организация, липса на спонсори и други. Нашият спорт е скъп, сериозните компании все по-малко инвестират в автомобилизма, което е в пълен противовес на онова, което се случва по света. Там се инвестира все повече и повече, появяват се нови генерации автомобили. В Турция например, наскоро се организира рали Мармарис, което е от много високо ниво и е кръг от Световния шампионат. В България - за съжаление, автомобилизмът все повече затъва, допълва той.

Искаме да покажем, че разполагаме с автомобил на високо ниво - хомологиран, легален, отговарящ на изискванията на Международната федерация за състезания от Световния шампионат. Искаме да се представим с него и да покажем на бизнеса, че сме едни подвижни билбордове и в нас може да се инвестира, допълва Костадин Щерев, който е многократен участник в ралита, шампион в пистовия и планинския шампиона, както и в рали спринта. Ще се борим за първото място в група N, категоричен е пилотът.

Засега се самофинансираме и от любов към спорта искаме да участваме в най-престижното рали в България, допълва навигаторът. Отиваме да караме за публиката. Феновете са най-важното в спорта, казва още Костадин Щерев и допълва, че колкото повече публика има, толкова по-голям би бил интереса на спонсорите.

Всъщност двамата карат на рали България за последен път през 2016 година, но със старото Субару на Костадин Щерев. Тогава двамата вървяха в челната тройка, но не завършиха заради технически проблем. Дори да бяха го направили обаче, нямаше да имат официално класиране, тъй като колата бе извън хомологация. С новото Субару пловдивчани ще гонят официално призово класиране в най-престижната рали надпревара у нас.