13 загинали и 349 ранени при 256 пътни инциденти само от началото на 2018 година – това е черната статистика за област Пловдив. На фона на цифрите днес в Пловдив се проведе дискусия за подобряване на пътната безопасност, организирана от Института за пътна безопасност.

Пловдив продължава да бъде първенец по инциденти, въпреки че на годишна база се наблюдава устойчив спад в броя на ПТП-тата, травматизма и смъртните случаи. 50 са блъснатите пешеходци за три месеца и половина, от тях 3 са загинали. Толкова се жертвите при сблъскали се автомобили, както и при преобърнали се коли извън пътя. 

„Действително броят на ПТП-та в Пловдив стои на едно от първите места в страната. По отношения на жертвите през 2017 броят им бе намален с 14, спрямо предходната година, минус 140 са ранените и с около 130 по-малко са пътните инциденти. Това обаче не означава, че ние трябва да се примирим с тези показатели - 59 живота са отнети за една година на пътя“, коментира шефът на ОД на МВР-Пловдив ст. Комисар Атанас Илков.

Според Илков по-високите санкции, каквито се предвиждат в новия закон за движение по пътищата, ще доведат до повече безопасност на пътя.

„Когато се бърка в джоба на българина и не само на българина – това има възпитателен и възпиращ ефект, така че тенденцията е повече технически средства за скорост и по-големи санкции, така че да може нещо да стигне до горните етажи на водачите, така че да бъдат много по-дисциплинирани“, коментира Илков. 

От КАТ-Пловдив продължават със засилени мерки по превенция и безопасност на движението. Вниманието им ще бъде насочено към засилване на полицейското присъствие и максимално използване на всички налични технически средства за скорост и употреба на алкохол и забранени вещества.

Служителите, които до момента са извършвали повече административна дейност, биват пращани за контрол в малките населени места, спецекипите на „Сигма“ пък покриват далечните и уязвимите точки, където има концентрация на ПТП-та, както и скоростните отсечки.

„Трафикът, дисциплиниране на пешеходците, велосипедистите, съвместна работа с Общинското предприятие по контрол на транспорта, борба с корупцията и изкореняване на предпоставките за корупционни действия на цената на използване на всички възможни записващи средства – това са още аспекти, на които ще наблегнел. В Пловдив има 50 километра велоалеи, но продължаваме да констатираме колоездачи на платното, въпреки създадената инфраструктура. При всеки сигнал за опасност, ние извършваме незабавно действие“, добави говорителят на „Пътна полиция“ в Пловдив инсп. Ботьо Гиргинов.

На днешната дискусия от Института за пътна безопасност представиха решения за намаляване на пътния травматизъм, за операционализиране на политиките по безопасност на движението, за превенцията чрез обучение на деца и др.

В залата на Технически университет филиал Пловдив присъстваха областния управител на Пловдив Здравко Димитров, зам.-министърът на Министерството на образование Таня Михайлова, директорът на ОДМВР-Пловдив ст.к. Атанас Илков, зам.-кметът на район „Северен“ Красимир Асенов, експерти и общественици.

От Института се обявиха за незабавни действия от страна на Министерски съвет срещу смъртните случаи по пътищата и пожелаха ефективно управление на системата, както и ефективно законодателство, което според тях минава през създаване на Кодекс за движение на пътищата.