Едно от знаковите лица на таксиметровия бизнес в Пловдив отново се завърна в бранша. Фирмата на Йордан Йорданов, който бе първият голям български превозвач влязъл в затвора за  укриване на данъци, отново регистрира автомобили под тепетата.

През последните два месеца в Община Пловдив се движат 13 коли, които са с превозвач „ТК Еуротранс –Груп” ООД, чийто едноличен собственик и управител е Йордан Йорданов.

Той  бе осъден на 4 години затвор за това, че е укрил данъци в размер на 1 230 204 лева. Тогава разследваните таксиметрови компании бяха  „Вивант груп“ и „Желон”.

За първи път! Осъдиха пловдивски таксиметров бос за укриване на данъци4 години затвор за Йордан Йорданов, вървят дела срещу още трима превозвачи под тепетата

В същото време колите на друг превозвач, разследван за укриване на данъци – Мариян Киров, се топят. Към днешна дата едва три коли се движат в Пловдив под  името на „Хачо груп”, докато през миналите месеци такситата стигаха до 50.

Размяната на превозвачи сред таксиметровите шофьори продължава с пълна сила през последния месец. Може би най-знаковата фирма, свързана със Стефан Балимезов – „Бали груп” е пред закриване. Преди акцията на Икономическа полиция фирмата, която е регистрирана в карловското село Дъбене на осъждан ром, имаше 235 коли. Към днешна дата автомобилите към нея са едва 17. По-голямата част от колите на „Бали груп” вероятно са минали в новата фирма, регистрирана на ул. „Даме Груев” 20 – „Легия транс”. През юли 115 автомобила чукат касови бележки на фирмата бушон, чийто собственик се води осъждан ром от град Баня.  В третата фирма, близка до Балимеза – „Легия груп” колите са 90.

През юли таксиметровите коли, които имат право да се движат по улиците на Пловдив са 1214, което е сериозен отлив в бранша. На практика това е най-ниското ниво на автомобили през 2019 година. Интересен е въпросът дали в действителност по улиците на Пловдив има спад с 400 коли за последните два месеца. През май бяха регистрирани 1644 коли. Не е невъзможно голяма част от „отпадналите” шофьорите да са решили да карат без разрешително от Общината, след като са видели, че след акцията на Икономическа полиция нищо не се промени, въпреки откритите нарушения.  

Най-големите в бранша – „Макс 76” и „Рин транс груп” разполагат съответно с 203 и 266 автомобила с разрешителни на тяхно име.

В топ 5 на най-големите фирми превозвачи в Пловдив влезе „Трафик СОТ”,  в която са регистрирани „Трафик такси”. По улиците се движат 44 от зелените автомобили.

Припомняме, че над 70% от автомобилите в Пловдив са под шапката на няколко фирми превозвачи, които не са регистрирани по ДДС, а капиталът им често е около 2 лева. Официалните собственици на фирмите са хора с дебели криминални досиета, инвалиди или неграмотни роми.

Събитията след акцията на полицията  показват, че ако няма законодателни промени, на практика всичко е порочен кръг, който ще се върти постоянно – създават се фирми бушони, които укриват данъци в размери на милиони. След това се създават нови, а най-ощетен е държавният бюджет.

Още по темата, вижте в линковете:

Кой си затваря очите? За 1 година 100 законни таксита вкарват в държавата приход точно колкото 1300 незаконниТри месеца след мащабната акция в Пловдив същите фирми бушони държат такситата, коментира собственикът на Traffic Taxi Александър Апостолов

Такситата в Пловдив – 90 нюанса сивоЖълтите коли са единствените, с които НАП няма връзка, бюджетът губи между 10 и 12 милиона годишно от укрити данъци

Държавата на минус 250 милиона от такситата! Скрита камера вади схемите на светло - част IЧовек на TrafficNews влезе в играта, таксиметров бос му обясни номерата на сенчестия бизнес

Държавата на минус 250 милиона от такситата! Скрита камера вади схемите на светло - част IITrafficNews разкри престъпните схеми на фирмите и въвлечените в тях шофьори

Таксиметровият бос Мариян Киров пред Traffic News: Акцията срещу такситата е поръчкаПревозвачът с досие обвини конкурентна фирма, че стои зад мащабната полицейска операция