Пловдивската полиция е мобилизирана за Черния петък, който започва в полунощ. Лудото пазаруване, на което се отдават американците след Деня на благодарността, през последните години се превърна в традиция и у нас. Моловете, големите вериги, търговските центрове правят драстични намаления в опит да привлекат повече клиенти. Най- големи стълпотворения се очакват в двата мола и в магазините за черна и бяла техника. Затова и по разпореждане на ръководството на Областната дирекция по тези места ще има засилено полицейско присъствие. 

Униформени и цивилни служители ще следят за крадци и джебчии, а също така ще следят за нарушения на обществения ред. 

От Комисията за защита на потребителите предупредиха купувачите да внимават с промоциите.

„Случва се търговците изкуствено да увеличават цените дни преди „черния петък“, а после да ги връщат на нормалните им нива и по този начин да заблудят клиентите, че си купуват стока на промоция и с голямо намаление“, предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. Според него е добре няколко дни преди голямото пазаруване да следим цените на избраните продукти, за да не станем жертва на недобросъвестни търговци.

От Европейския потребителски център също предупредиха да бъдем бдителни, когато пазаруваме от чуждестранни сайтове. Проверете добре търговеца, преди да пазарувате онлайн, особено ако никога не сте пазарували от него и не ви е препоръчан от доволен близък или приятел. Според разпоредбите в ЕС всички фирми са задължени да дадат на сайта си пълни данни за контакт, включително пощенски адрес. Важно е да се четат и най-малките букви и целите общи условия, преди да се направи дадена поръчка. Добре е да се провери каква е политиката за връщане на дадена стока и кой трябва да плати транспортните разходи в подобен случай.