13-те линии от градския транспорт, които от дълго време бяха с временни договори, ще имат постоянни превозвачи. Днес отвориха ценовото предложение на трите големи фирми, които се обединиха в консорциум „Пловдив 2017”. Превозвачите Димитър Чолаков „Автотранс 2000”, Веселин Дошков „Хеброс бус” и Петко Ангелов чрез „Меритранс 2017” са дали оферта от 1,78 лева на км, който е приемлив от градските власти.

Новият договор с превозвачите вече ще се плаща само на база изминат километър и няма да има значение - час пик, пътници, продадени билети и други условности. По този начин превозвачите няма да имат интерес да не изпълняват курсове , независимо колко е часа.

Конкурсът за 13-те линии на няколко пъти бе обжалван от различни фирми, като процедурата се забави с повече от година и половина. След подписване на договора с консорциума, трите фирми ще поемат линиите № 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222.

По неофициална информация „Хеброс бус” получава линиите 6, 99, 7, 27 и 29, а  Петко Ангелов - 1, 66, 16, 44 и 116, а третата фирма взима линиите 15, 222 и 18.

Победителят ще вземе линиите за следващите 10 години, като сумата, която ще усвои е над 40 милиона лева.  По линиите трябва да има минимум 118 общ брой автобуси. Всички автобуси трябва да са с над 50 места общо стоящи и седящи, а половината да са с поне над 70 места.

Друго основно изискване екологични клас – той трябва да е минимум Евро 6 или съответстваща й такава, а първата им регистрация  да не е преди 1 януари 2014 година.

Основно изискване е всички да имат изправни климатични системи, както и GPS устройства, които да бъдат вързани с Центъра за управление на трафика.Така и системата за градски транспорт може да заработи, както и електронното таксуване