Пловдивчани не смятат, че са запознати с правата си на потребители на стоки и услуги. Това сочи анкета на Trafficnews.bg, проведена сред няколко граждани по повод Световния ден на потребителя. Повечето от анкетираните участници споделят, че не са се интересували от правата си, а някои от по-възрастните считат, че не само потребителските, но и всички останали права, се нарушават системно. 

Всички анкетирани участници признават, че най-големите им разходи са тези за храна. Според най-младите пловдивчани, най-достъпни на пазара са именно храната, цигарите и алкохолът. Най-много пари обаче отиват за битови услуги, като потребление на ток, вода и парно, особено през зимните месеци. Стоки като дрехи и обувки често се считат за лукс, сочат резултатите от проучването ни.

"Бих искала да се запозная не само с правата, но и със задълженията си", коментира млада пловдивска майка. Тя допълва, че досега не е имало случаи, в които правата й на потребител са били погазвани, но подобни проблеми лесно могат да се решат на ниво обслужване и мениджмънт от страна на доставчика на съответната услуга. Младите ни съграждани обаче са категорични, че биха сезирали отговорните институции, ако се наложи да потърсят правата си. 

Преди 55 години за пръв път биват формулирани основните права на потребителите - право на безопасност, информация, избор, както и право да бъдеш чут. През годините нарасва и значението на потребителската защита, а Европейският съюз регламентира допълнителни права на потребителите, включително образование, неподвеждаща реклама, връщане на стоки и други. Действащите контролни органи на национално и наднационално ниво са длъжни да реагират в случай на тяхното погазване. 

Дали пловдивчани са готови да бранят правата си в качеството си на потребители - вижте във ВИДЕОТО на Traffic TV: