Медицински университет-Пловдив първи въведе тестовото изпитване за прием на кандидат-студенти. В последните 5 години ръководството работи за усъвършенстване на приемните изпити.

„В рамките на няколко години въведохме изцяло тестово изпитване по биология и кандидат-студентите вече не са принудени да наизустяват факти, а се явяват на тест, който обхваща много по-широк кръг от въпроси, дава една по-обективна представа за познанията им и освен това се елиминира възможността за подсказване и преписване”, заяви заместник-ректорът по учебна дейност проф. д-р Мария Куклева.

Другият изпит, при който се въведе тестово изпитване, е този по химия. Същевременно бяха подготвени съответните учебни помагала. От тази година приемният изпит в МУ-Пловдив се състои в един ден с два модула по биология и химия, които се оценяват от отделни комисии, получават отделни оценки и класирането се запазва в същият формат.

„Очевидно е, че този начин на изпитване е по-близък до начина на обучение и оценяване в средното образование и се одобрява в по-голямата част от кандидат-студентите. Друго, което също допринесе за по-големия брой кандидати, са онлайн услугите, които предоставя Университета и възможността за онлайн регистрация, която всъщност облекчава кандидатстването. Разбира се, не на последно място е и качеството на обучение в Медицински университет-Пловдив и високата реализация на нашите възпитаници”, подчерта още проф. Куклева.

Тя отбеляза, че новата форма на изпит се приема много добре от кандидат-студентите.  

„Не мога да кажа, че въвеждането на тест прави изпита по-лек, защото все пак една значителна част, около 20% от кандидатите, са оценени със слаби оценки. Въпреки това кандидатите са по-доволни и това се потвърждава от засиления интерес”, казва още зам.-ректорът по учебна дейност.

Кандидатстудентската кампания в Медицински университет-Пловдив преминава изключително успешно. Въпреки демографските показатели и факта, че все по-малко ученици завършват средно образование или отпадат по време на обучението, тази година кандидатите са с 30% повече от миналата година, сочи справка на висшето учебно заведение.

„Това за нас е много добър успех и считаме, че интересът към университета е устойчив. По-големият брой кандидати се дължи на промяната във формата на изпита”, заяви заместник-ректорът по учебна дейност проф. д-р Мария Куклева.

През новата учебна година 3D интерактивна маса за виртуални дисекции ще обучава бъдещите медици.  

„Това е образователен инструмент с изключителна анатомична прецизност, невероятни възможности за виртуална дисекция и огромна дигитална библиотека. Така анатомията става по-интересна и вълнуваща, защото позволява фантастично пътешествие из лабиринтите на човешкото тяло без химикали!”, заяви ректорът на МУ-Пловдив чл.-кор. проф. д-р Стефан Костянев.

Новата високотехнологична системата дава изключителен достъп до пълен набор от медицински изображения – от анатомия до хистология, и лесно се изследват, проучват и диагностицират пациенти, като се използват изключително детайлни 3D изображения, генерирани автоматично на базата на реални клинични случаи от целия свят.

Всеки може да отвори своя клиничен случай, от която и да е маса, лаптоп или мобилно устройство, което прави образователния портал цялостно решение за обучение, както в медицински университет или университетска болница, така и за дистанционно обучение.

Взаимодействието с изображенията по време на учебния процес поддържа тактилната памет, което прави студентите по-добре подготвени да преминат от виртуални към реални практики.

Масата е идеална за проблемно-базирано обучение и развиване на критично мислене. С подходящите случаи таблицата позволява на студентите да приложат изследователски подход в тяхното обучение.