„Бихме искали да подчертаем съществената роля на развиването на компетенции и умения, които позволяват на младите хора да намерят смислена работа, да участват активно като граждани в демократичните общества и да подкрепят тяхното личностно развитие.“ Това бе част от речта на  Дилиян Манолов и Явор Гочев пред държавите-членки на ООН. Официалното изказване бе част от работната визита на българските младежки делегати към ООН и участието им в 57-та сесия на Комисията по социално развитие в периода 10-21 февруари. 

По време на визитата си в централата на ООН в Ню Йорк, българските младежки делегати, заедно със своите чешки колеги, организираха съпътстващо събитие, посветено на приобщаващото образование за хора с увреждания. То беше подкрепено и съорганизирано от постоянните представителства към ООН на България и Чехия,като панелисти в събитието бяха посланиците на двете страни Георги Панайотов и Мари Шатардова, както и експерти от УНИЦЕФ и отдела на ООН за приобщаващо социално развитие. 

Дилиян Манолов подчерта, че промените в законодателството в България подобряват достъпа до образование поради факта, че са асертивни - ненарушаващи човешките права. Той даде и конкретен личен пример как заниманията му по актьорско майсторство са страдали заради неприспособимостта на училищните занимания и на получаваната социална подкрепа. „В момента хората с увреждания получават по-голяма подкрепа и възможност да се впуснат в подобни начинания благодарение на промените, които бяха направени“, отбеляза той. 

Целта на събитието бе да се споделят добри практики от двете страни, като след това бе представена и международната картина, свързана с приобщаващото образование за хора с увреждания. Мария Мартиньо от отдела на ООН за приобщаващо социално развитие даде международен поглед върху темата за достъпността в образованието. Тя представи интерактивна карта на хиляди училища по цял свят. Тези училища са индексирани по достъпност и е притеснително, че дори при държавите от ЕС има държави и региони със силно достъпни или силно недостъпни учебни заведения и места за прекарване на свободното време. Анна Бурляева от УНИЦЕФ представи виждането на организацията за достъпността на образованието. Тя сподели, че в основата на всички политики стои разбирането, че изключването струва повече от включването на хора с увреждания. 

В своето изказване от името на българската младеж пред Комисията за социално развитие Явор Гочев подчерта нуждата страните-членки да удвоят своите усилия по отношение на предоставянето на равен достъп до качествено и приобщаващо образование, особено когато става дума за хората в риск. Дилиян Манолов призова страните-членки на ООН да припознаят приобщаващото образование като основен фактор в развитието на равни възможности за младите хора, социално включване и да допринесат за неговото постоянно развитие, което ще позволи то до отговори на нуждите на постоянно променящия се свят.   

Участието на младежките делегати на сесията на Комисията за социално развитие се осъществява с подкрепата на Министерството на външните работи на Република България.

По-малко от 40 държави имат програми „Младежки делегат към ООН“, като българската програма е една от най-успешните в световен мащаб. Това се дължи на ползотворното сътрудничество между Министерството на външните работи на Република България и Дружеството за ООН в България.