Пловдив ще остане единственият голям град в България, който няма да има обществен транспорт след 23:00  часа. Предложението ще бъде гласувано на следващата сесия на Общинския съвет, като ще бъде входирано от зам.-кмета по транспорт Тодор Чонов.

През 2018 година Общинският съвет реши в Пловдив да има 5 линии, които да изпълняват курсове до полунощ - 1, 6, 12, 21 и 44. Линиите бяха подбрани  така, че късни автобуси да има за всеки от районите в града.   

Въпросните линии обаче рядко се виждаха толкова до късно по улиците на Пловдив. Те бяха като фантоми – всеки бе чувал за тях, но малцина ги бяха виждали.

TrafficNews пусна поредица от материали, в които показахме как превозвачите съвсем законно „спестяват” нощните курсове, а санкциите за това бяха минимални.

Отново в услуга на превозвачите дори тези маршрути ще бъдат премахнати, за да не бъдат санкционирани за неизпълнени курсове.

Решението е било взето по време на Общинска комисия по транспорт, оглавявана от зам.-кмета Тодор Чонов. Предложението за отпадането на нощните линии е дошло от самите превозвачи. Но е било гласувано с пълно единодушие, показва стенограма от заседанието, провело се през януари.

Според новите маршрути линиите 6 и 12 ще се изключват в 22:41, а останалите три линии 1, 21 и  линии в 23:00 часа.

Мотивите, които са били изтъкнати от общинското ръководство са, че „тъй като удължаването на линиите е било във връзка с Европейска столица на културата, те вече не са необходими”. Решението все пак трябва да бъде взето от Общинския съвет на сесия.

Твърде е вероятно обаче часовете за изключване да бъдат далеч по-ранни. Превозвачите имат реверанс от 4% неизпълнение на курсовете, което означава, че ако спестят и последните 2 курса от въпросните линии, те ще се изключват с час по-рано, без да търпят никакви санкции. Хората, които разчитаха на тези автобуси да се приберат, вече ще трябва да мислят алтернативен начин за предвижване.

За пример в София и Бургас имат нощни автобуси от полунощ до 4:00 часа сутринта, а в Пловдив градският транспорт ще заспива още преди 23:00 часа. 

В комисията по транспорт да са били взети и още решения – за удължаване на маршрути,  разкриването на нови спирки и други. Решенията са приети без да се променя броят на автобусите, които обслужват линиите. Това означава, че интервалът между тях ще стане по-голям, а хората ще чакат повече по спирките.  За други автобуси пък се удължава времето за чакане. Без да се променя маршрута или броя автобуси, които обслужват линия 10, интервалът между колите ще бъде увеличен с 5 минути.  

Хиляди пловдивчани остават без транспорт заради „услужливи” договори, Тодор Чонов подготвя нов такъв20% от автобусите могат законно да не се движат, глобите на превозвачите по-малки от спестените разходи

Вместо Евро 6 стари рейсове цапат Пловдив, затваря ли си Тодор Чонов очите за нарушенията?Има ли чадър над определени превозвачи и защо властта не взима никакви мерки