Максимално разтоварване на движението от центъра на Пловдив и изграждане на редица алтернативни пътни връзки са заложени в проекта на Генералния план за организацията на движението. Рамката на стратегическия документ вече е изготвен, като скоро той ще бъде представен пред Общинския съвет, а след това трябва да бъде и гласуван.

Според заданието трябва да се обособят два вътрешни ринга на Пловдив, в допълнение с цялостен обходен път на Околовръстното шосе с новия лъч между Скобелева майка и пътя Пловдив – Асеновград.

Транзитният ринг предвижда пълна обиколка на Пловдив без да се влиза в централна градска част.  Тя включва изграждането на „Модър-Царевец”, новият мост над река Марица между булевардите „Копривщица” и „България”,  надлезът на жп връзката между Кукленско шосе и Асеновградско шосе и бул. „Северен”.   В момента администрацията работи дейно по тези обекти, като по-мащабните ще останат за следващия мандат.

Безспорно най-интересната част са алтернативните пътища, които са заложени в ГДОП, както и връзките между северната и южната част на града. В предложението на софийската фирма „Трансконсулт 22” е заложено изграждането на вътрешноградска магистрала, която да свърже западната с източната част на града.

Пътят трябва да започне от Пещерско шосе и да мине през жп линиите от страната на район „Южен”. Идеята на връзката е да мине през улица „Модър”, а след това да бъде дублаж на бул. „Христо Ботев” през ул. „Акад. Петър Динеков” и „Кукуш”, за да стигне до надлез „Родопи”, а оттам до бул. „Санкт Петербург”.

Стратегическият документ е предвидил освен моста между „Копривщица” и „България”, още два моста над реката.

Единият трябва да свърже две от предвидените жилищни зони  около Гребната база.  Връзката трябва да мине покрай терените около улица „Парк отдих и култура” и Прослав, оттам над река Първенецка, за да стигне до северния бряг на река Марица към бул. „България”. Огромната площ около Помпената станция е предвидена за жилищно строителство, като тепърва там ще се реализират инвестиционни намерения. Другият мост е заложен при продължението на бул. „Освобождение” към Изгрев. Оттам съоръжението трябва да  се свързва с „Рогошко шосе” и улица „Полет”.

Най-много нови улици и пътища са заложени в зоните, които ще бъдат отправна точка за разширението на Пловдив – южните и западните парцели, които в момента не са застроени. В районите „Терзиите” и „Гуджуците”  са предвидени вътрешноквартални улици, които да излизат на основните булеварди.

Има идея и за прокарването на път трети клас между Прослав, който да минава през новите зони заедно с „Остромила” и „Беломорски” и стига до Асеновградско шосе.

Генералният план за организация на движението е стратегически документи, който няма задължителен характер. Мерките в него се залагат за следващите 5 години, като те трябва да бъдат съобразени с Общия устройствен план. Всяка промяна на движение или изграждане на пътна връзка обаче обикновено е свързано със заложените параметри в ГПОД.

Кои неща се направиха в действащият Генерален план, вижте в линка:

Проектите, които трябваше да спрат тапите в Пловдив, но така и не бяха направениНаправата на две уши на надлез „Родопи”, редица леви ленти и връзки фигурираха в ГПОД