Обществената поръчка за реализацията на най-мащабния проект на НКЖИ за жп възел Пловдив бе спряна. Със свое писмо генералният директор на държавното предприятие Красимир Папукчийски разпорежда всички процедури по поръчката да бъдат прекратени заради жалба в КЗК.  В последния ден, две фирми са обжалвали условията на обществената поръчка, която е за 111 млн. лева.

Едната фирма е българската „Мостремонт“ 97, а другата е сръбската компания от Нови сад „ЗГОП“ АД, която преди две години бе закупена от казахстански консорциум.

В рамките на месец от КЗК трябва да вземат становище по двете жалби, а ако те бъдат отхвърлени, то може да се стигне и до ВАС.  

Поръчката е част от първия етап за модернизацията за жп възел Пловдив. Тя включва  рехабилитацията на железопътни участъци Пловдив-Крумово и Пловдив–Скутаре, както и четирите гари - гара Пловдив Разпределителна, гара Тракия, гара Скутаре и гара Крумово. Тя включва модернизацията на железния релсов път, съоръжения - подлези, надлези и пасарелки, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации по горепосочените железопътни участъци и зони.

Освен всички подобрения и ремонти, ще бъдат изградени и шумозащитни съоръжения в урбанизираните територии и предпазни огради по цялото протежение на жп линията.

Целият проект е на стойност от над 200 млн. лева, като следващият етап за пробива под Централна гара и вътрешноградската жп линия на НКЖИ, вече има пусната обществена поръчка.

Преди дни от НКЖИ публикуваха условията за нея, а сумата й е над 80 млн. лева. Повече за проекта, вижте в линковете:

Гранд жп модернизацията в Пловдив започва! 111 милиона за 4 гари и две основни линииСтартираха първата обществена поръчка по големия проект

80 млн. лева за пробива под Централна гара в Пловдив, решават и съдбата на Бетонния мостНКЖИ пусна следващата обществена поръчка от жп възел Пловдив