Пероните на метростанциите и по съществуващата линия 1 и 2 ще бъдат оборудвани с автоматични перонни преградни врати за намаляване на риска от инциденти. По проект такива ще бъдат поставени и по новата линия 3, която ще бъде частично отворена до края на годината. Вратите от този тип се отварят след като пристигне влак и така възможността от падане или слизане върху релсите се намалява до минимум. 

Защитната мярка се налага заради няколко инцидента с паднали хора на линията на метрото.

Модернизацията на пероните по съществуващата линия стана възможна, след като правителството днес прие изменения в Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” (ОПТТИ) 2014-2020 г.

Автоматичните предпазни врати ще бъдат поставени на пероните на 12 станции на метрото в центъра на София. Това ще струва близо 18 млн. лв. без ДДС и е една от мерките за прехвърляне на средства от едни към други проекти по оперативна програма "Транспорт" 2014 – 2020 г. Целта е да се избегне спирането на европейското финансиране за жп проекти и пътна безопасност.

Общинската фирма "Метрополитен" вече има сключен договор с избрания изпълнител на автоматичните врати от края на септември 2019 г. Това е ДЗЗД "Обединение Ер Ес Де Метро София". В него влизат българското дружество "Атко Трейд" ЕООД и южнокорейските фирми "Ес Ка Де Хайтек" и "Ханатек Систем".

Според подписания договор пилотно ще се поставят автоматични врати на пероните първо на две станции – "Опълченска" и "Стадион Васил Левски". След това, на два етапа, ще бъдат оборудвани още 10 станции от метрото, предимно в централната част на София.

Договорът с изпълнителя е за близо 18 млн. лв. без ДДС, като средната цена на една станция с автоматични врати е малко над 1.5 млн. лв.

Монтирането на вратите трябва да стане в рамките на година. За да не се нарушават движението на влакчетата и трафикът, ще се работи през нощта от полунощ до 5 часа сутринта.

В обхвата на оперативната програмата се включва финансирането на подготовката на проектите за развитие на железопътните възли Русе, Варна и Горна Оряховица. Така ще се гарантира пълната им готовност за реализация в следващия програмен период.

С други промени в програмата се включва модернизацията на осигурителните системи в железопътния участък Русе - Каспичан, която заменя проекта за внедряване на ETCS по протежение на жп отсечката София-Септември. По този начин ще се осигури висока степен на безопасност в жп отсечката.

Йорданка Фандъкова откри предизборната си кампанияТя обяви, че днес за нея започва открито и честно състезание на идеи