Възпоменателната алея за 100-годишнината от рождението на Борис Христов за пореден път е осквернена, видя репортер на TrafficNews. Пейката, чийто автор е известният художник Атанас Хранов,  е мръсна и надрана, а около нея има остатъци от хвърлени домати и други отпадъци.

За съжаление тези гледки са почти ежедневие. Пейката многократно бе заливана с боя, по нея системно се хвърлят яйца, развалени зеленчуци, обелки и всякакви други отпадъци. Интересното е, че „авторът” на атентатите е известен и живее в съседната кооперация.  Войната с пейката продължава от нейното поставяне, а „пълководецът” е комшия , многократно засичат от пазачите на Дома на културата.  Въпросният мъж и семейството му от самото начало се противопоставят на пейката, като твърдят, че тя е източник на шум , а младежи я използвали за романтични срещи, което очевидно нарушава пуританските му възгледи. „Омертата” към пейката се предава и по наследство, защото децата на въпросния съсед , също активно се включвали в доматените атаки.

Разбира се, тук трябва да попитаме какво прави полицията и общината, той като въпросната пейка е нейна собственост. Как градът ще опази културното си наследство, ако толерира подобни ексцесии?  Можем да направим паралел с Барселона, където пейките и фенерите, дело на гениалния архитект Антонио Гауди, се пазят и поддържат и са истинска атракция за туристите. За съжаление Пловдив все по-често дава примери в обратна посока.  Друг културен проект , Седмото тепе в центъра на града, е превърнат в базар и въпреки обещанията на местната власт, то все още не е освободено.