Интересни предложения са направили софийските инженери, които съставят новия Генерален план за организация на движението.  Една от концепциите е да се направят улици за пешеходци и автомобили със споделени зони – на едно ниво, като единствено маркировката да показва границите.  Върху тях обаче няма да може да се паркира, а единствено да се преминава.

ГПОД се изготвя от софийската фирма „Трансконсулт 22”, която ще получи 62 400 лева за проекта. С тази сума се е изготвил проект, който да положи фундаментите на по-безопасно, по-бързо и по-екологично предвижване в рамките на целия град.

Кметът Иван Тотев обясни, че черновата е готова и тя ще бъде представена, след като бъде съгласувана с КАТ.

Една от идеите е споделена зона да бъде направена на улица „Младежка”. След приключването на делата, ако те са в полза на градските власти, се предвижда премахването на пазара и цялостен ремонт на пространството.

Идеята улицата да се отвори  към кръстовището на „Васил Априлов” и „6 септември” отпада, тъй като би предизвикала още повече трафик.  Друга идея е за подобна зона около 5 РУ и бул. „Освобождение” в „Тракия”. Там ще могат да минават само автобуси и пешеходци.  Има и предложения за въвеждането на еднопосочно движение в много части на града.

Едно от тях е за бул. „Марица – Север” от кметството на община „Марица” до моста на „Васил Априлов”, като движението е изток-запад.

„Цялата философия в новия план е по-малко автомобили в центъра на Пловдив, по-малко места за паркиране там, повече буферни паркинги и засилено ползване на градски транспорт.Искам град за хората, не за автомобилите”, каза кметът Иван Тотев.

Правят нов Генерален план за организация на движението в ПловдивВ него се залагат всички пътища и режими - на движение, скорост, паркиране, градски транспорт и т.н.