Първият етап от третия лъч на метрото е към края си. От "Метрополитен" пуснаха информация как върви строителството на подземната железница.

Ето и текста:

Централният участък от 8 км от новата Линия 3 - от бул. "Владимир Вазов" през Орлов мост – Попа – НДК – бул. "България" до "Красно село" и "Горна баня", вече е изграден на 90%.

Най-напреднали в строителството са станциите "България" ( 95% ), "Медицински университет" ( 90% ), "Театрална" ( 90% ) и "Красно село" ( 87% ).

Изпълнението на останалите 4 станции е: "Патриарх Евтимий" (81% ), "НДК" ( 80% ), "Орлов мост" ( 84% ). Станция "Хаджи Димитър" е с изпълнение 71%, тъй като изграждането й започна по-късно спрямо останалите седем.

Осемте станции ще влязат в експлоатация до края на годината.

20 чисто нови метровлакове вече чакат в готовото депо "Земляне" на ул. "Житница" завършването на третата линия. По нея ще се движат 14 влака, 4 ще са в профилактика и ремонт, а 2 в резерв.

По предложение на кмета Йорданка Фандъкова бяха поръчани на производителя "Сименс" още 10, които ще се доставят през следващите 3 години и са свързани със следващото разширение на Линия 3 – Етап 3 и 4.

Над 75 машинисти ще карат германските влакове по третия метродиаметър. В момента те минават на групи специално обучение в депо "Земляне". За откриването през есента на първите 5 станции - от "Красно село" до "Патриарх Евтимий" ще бъдат подготвени 43.

Още 33 ще получат сертификат за управление на влаковете до края на годината, когато ще трябва да заработят и другите 3 станции от централният участък - "Орлов мост", "Театрална" и "Хаджи Димитър".

Снимки: "Метрополитен"