Всяко лято през последните десет години София е строителна площадка и няма столичанин, които да не ви каже същото.

"Големите ни инфраструктурни проекти не се реализират в рамките само на един строителен сезон, затова работим поетапно и с планове. Бих казала, че в София предизборно би било да спрем ремонтите, за да не създаваме неудобства на хората. Моето разбиране винаги е било, че работата за град като София не трябва да спира и не трябва да зависи от това дали има избори или не, защото има нужда от постоянство и последователност, за да се развива", казва столичният кмет Йорданка Фандъкова в интервю за в. "Монитор".

"Предложихме бюджет в размер от 1,75 млрд. лв. Само преди 10 години бюджетът на София беше около 1 млрд. лв., а когато започнах работа като зам.-кмет, заварихме средства под половин милиард. Тези числа изразяват и темповете на развитие на града. Преди да говорим за изразходването на парите, полагаме големи усилия за събирането им. Нашите приоритети са последователни, устойчиви и най-важното, безспорни. По време на дебатите за бюджета нито една политическа група не предложи нещо друго", обясни още тя.

По думите и приоритетите на гражданите са транспорт и транспортна инфраструктура, екология и образование като в образованието столицата има рекорден бюджет – близо 76 млн. лв., които са за строителството и модернизацията на детски градини и училища.

По повод наложените през 2018 г. санкции на строители за неспазване на срокове и некачествени ремонти, кметът на София уточни, че те са в размер на 2,1 млн. лв.

"За някои от по-малките обекти все още се проверяват протоколи и се изясняват ситуации. Налагаме санкции на всички строители, които закъсняват или имат проблеми с качеството на работа, без значение кои са те. Доказала съм, че не поставям чадър над нито една фирма", допълни тя.

Фандъкова обясни още, че 2019-та ще бъде годината на метрото и модернизацията на транспорта.

"82 нови автобуса ще бъдат пуснати в движение тази година. Всички те са с най-високия екологичен стандарт, нископодови, климатизирани, достъпни за майка с колички и хора с увреждания. 13 нови трамвая предстои да тръгнат из града. В момента се изграждат 12 км метролинии с 12 метростанции. 320 млн. лв. сме заложили в бюджета за метрото. Доставени са 20 нови мотриси, по мое предложение заложихме допълнително 19 млн. лв. за закупуване на още 10 влака", каза още тя като посочи, че до края на годината ще бъдат пуснати първите 8 км от третата линия.

Относно темата за качеството на въздуха, столичният кмет обясни, че се работи целенасочено в няколко основни посоки.

"Едната е подобряването на градския транспорт и грижата за зелената система на града. Втората са законодателните промени, които инициирах. Третата е организацията за превенция на нерегламентираното горене на отпадъци. Само през 2018 г. събрахме 12 612 стари гуми и 24,5 т стари дрехи, които хората предадоха на местата, които обособихме", допълни тя.

Според нея, ако развитието на града продължи със същото темпо, София може да бъде един от най-добрите градове за живеене в региона.

"В последните години икономиката на града се разви чувствително – 40% от БВП на България се създава тук. Стандартът на живот е два пъти по-висок в сравнение с другите региони в страната. Трябва да продължим с подобряването на инфраструктурата, създаването и модернизацията на парковете, градините, детските площадки, така че хората да имат и добри възможности за отдих. Това са и задължителните условия, за да продължим да привличаме инвеститори. Най-важното е София да бъде добър град за децата", каза в заключение Йорданка Фандъкова.


Снимка: flickr