Експерти извършиха проверка на участъкът от АМ Тракия, на който в неделя стана тежката катастрофа с тир и пет автомобила. При инцидента загинаха петима души, а 2-годишно дете все още е в болница в критично състояние.

На място на аутобана бе  Христо Радков - председател на българско обединение на шофьорите, който заедно с представители на другите институции обследваха причината за настъпилия инцидент.

„Хората, които не управляват камиони много малко от тях могат да се поставят в дрехите на шофьора. Моето мнение от практиката ми е, че тук е настъпил технически инцидент в предно ляво колело - дали е счупен диск, блокиран апарат или нещо друго се е случило, не мога да кажа. Настъпил е технически инцидент, при който се е получил камшичен удар, при който ремаркето е тръгнало да бяга по центробежната сила, което значи надясно. От там е обърнало камиона и с падането си е събрало цялата тази мантинела под себе си. В този случай дали мантинелата е нова или стара, няма никакво значение. Това са 40 тона, които летят със скорост около 90 км/ч. Ъгълът на сблъсък с мантилената е 26 градуса. По европейските изисквания ние трябва да правим изпитания максимално до 15 градуса на сблъсък. При 26 градуса даже не се правят и изпитания“, каза Христо Радков.

Според него, мантинелата може би донякъде е спомогнала за завъртането на ремаркето с някое здраво колче, но самата мантинела с нищо не е могла да предотврати.

„Ако тази мантинела беше по-здрава, и предположим, че инцидентът е бил не заради блокирало колело, а заради нещо друго и самият камион беше паднал в неговото платно със сигурност жертвите щяха да са повече заради идващите след него автомобили. Може би е случая сме минали с по-малко жертви“, каза още той пред TrafficNews.bg.

На място експертите замериха коефициента на светлоотразителност на маркировката в участъка. Тестът показа, че маркировката е остаряла и трябва да се подмени.

„Според нормативните изисквания тази маркировка тук е в края на експлоатационния си период и два пъти в годината тя трябва да бъде проверявана. За да знаем какво е нивото на светлоотразителност на пътната маркировка“, каза Русинова.

Тази маркировка има светлоотразителност, но трябва да се подмени. Досев коментира по този повод, че участъкът е за ремонт има изготвен проект, който е с нови мантинели и маркировка.