Българи бяха блокирани на летището във Франкфурт повече от 24 часа. По думите им причината за инцидента са големите опашки на гишета за проверка.

„Групата беше от около 35 човека, като между нас имаше хора с малки деца, хора претърпели скоро операции”, разказа потърпевшият Даниел Братанов.

Пътниците се оплакват и от реакцията на авиокомпанията.

„Не ни беше предложено никакво обезщетени. Не ни беше предложена нито храна, нито допълнителна възможност за придвижване. Всеки трябваше да се спасява по единично”, каза още той пред Нова телевизия.

„Казаха ни хората, които имат багаж, да отидат да го изчакат. Значи те са имали време да свалят багажа от самолета, а нямаха време да ни качат нас в самолета”, каза още друг потърпевш.

Клиентите на компанията имат своето обяснение за случилото се.

„По неофициална информация са продадени повече билети и няма места за всички в самолета. Възможно е това да е една от причините гейтът да бъде затворен, въпреки че съвсем спокойно можеше да ни качат в буса”, каза пътничката Димитрина Величкова.

От Европейския потребителски център се опитаха да обяснят случилото се.

„Има различни хипотези, при които пътниците могат да бъдат оставени извън борда на авиокомпаниите. Една от тях е, че е възможно да има повече пътници от колкото са местата в самолета. Авиокомпанията най-често търси доброволци, които да се откажат от пътуването срещу определени облаги, като например точки, допълнително заплащане, някакъв вид други преференции, ако са редовни пътници”, обясни Соня Спасова от Европейски потребителски център.

Част от потърпевшите вече са потърсили правата си пред съответните органи.

Един от възможните изходи е предявяване на претенция за обезщетение, което започва от 250 евро, в зависимост от дължината на полета и разстоянието.