Близо три четвърти (74%) от българите са на мнение, че негативните новини са тези, които преобладават в родните медии, докато само 11% посочват, че позитивните новини преобладават. Близо 40% смятат, че в България може да се прави успешен бизнес, докато 34% са на обратното мнение. Това сочи проучване на "Тренд".

59% от всички запитани пък изразяват неодобрение, че в медиите не се споменават имената на успешните компании, а само 18% са на обратното мнение.

31% от пълнолетните български граждани са на мнение, че българската икономика се развива в правилна посока, докато почти половината (49%) са на обратното мнение. Най-позитивни изглеждат най-младите (18-29 г.), докато тези над 70 години са най-песимистични за развитието на икономиката в България.

63% биха искали да научават повече за успешни български предприятия и български предприемачи. 17% са на обратното мнение. Младите в по-голям дял искат да научават повече за български предприемачи и успешни български предприятия за разлика от по-възрастните. Хората с по-висока образователна степен биха искали да научават повече за сметка на тези с основно и по-ниско образование.

Малко под една трета смятат, че има добри възможности за реализация в производствени предприятия в България. 42% са на обратното мнение. Единствено при хората с висше образование делът на посочващите, че има, е по-висок от тези на обратното мнение. При най-младите двете опции са в практически паритет като стойности.

Малко над половината пък са на мнение, че българският износ като продукция е качествен, докато едва 12% са на обратното мнение. 36% не знаят или не могат да преценят. Тук трябва да се отчита и определена доза патриотично чувство по отношение на родното производство.