Вече близо 2 години закупеното влакче от Община Пловдив за почти 200 000 събира прах в склада на производителя му. То трябваше да тръгне още през есента на 2018 година, но заради компрометирана настилка на Бунарджика, атракцията не бе пусната.

„Производителите ни препоръчаха да не използваме влакчето по този път, докато не го ремонтират. Всичко по влакчето е готово – регистрирано е, има шофьор. ”, каза зам.-кметът Георги Титюков.

Ремонтите на Бунарджика за 2 млн. лева не обхващаха ремонта на основната алея. За цялостната й рехабилитация са нужни около 1 млн. лева. Тези пари обаче не са включени в Бюджет 2020.  

„Още през миналата година съм подал докладна към Община Пловдив за ремонт на основния път към върха на Бунарджика. КСС-то е около 1 млн. лева, което включва подмяна на ВиК мрежата, реконструкция на подпорните стени, както и обособяването на ново пътно легло и пренареждане на паважа, видеокамери, наблюдение. Ако проблемът в тези няколко неравности, можем да ги ремонтираме до 15 юни и след това да пуснат атракционна и аз се надявам да се кача с децата на него ”, каза Стаменов.  

След ремонта на компрометираните улици от Община Пловдив ще направят нови тестове на влака, като го натоварят със служители, а екипи на производителя ще дадат своето становище, дали може да се движи без проблеми.

Закупуването на влакчето се случи чрез обществена поръчка, която бе спечелена от "Балканстар рекорд", а крайната му цена излезе 182 000 хил. лева с ДДС, като в нея влиза и техническата поддръжка на атракциона. Влакчето е с два вагона, изградени със общи седалки в двете посоки и решетки. Цената за пътуването с влакчето също бе гласувана от Общинския съвет – 1 лев.