Д-р Любомир Паунов е трето поколение лекар. Роден е на 29.03.1988г. Завършил е Езикова гимназия – Пловдив и Медицински университет-Пловдив. Има и придобита магистратура по Здравен мениджмънт с успех 6.00, а през тази година придобива ОНС "Доктор по медицина".

Работи във Втора хирургична клиника на УМБАЛ „Св. Георги“ – Пловдив и е асистент в МУ-Пловдив в Катедра по специална хирургия на англоговорящи студенти. Член е на УС на РЛК на БЛС-гр.Пловдив (втори мандат).

На тези избори е кандидат за общински съветник в листата на коалиция „БСП за България“ под номер 10 (преференция 110). В новия Общински съвет ще работи за създаването на Общински фонд за финансиране на млади лекари-специализанти (по негово предложение два пъти бе приет в бюджета, но управляващите не го изпълниха). Други приоритети, с които се ангажира, са конкурентноспособни общински здравни заведения с качествено обслужване и достойно заплащане на работещите в тях.

Според д-р Паунов, основните приоритети, които е необходимо да залегнат в местното здравеопазване и основните въпроси, на които трябва да си отговорим, са следните:

-Защо общината не е добър стопанин на лечебните си заведения и как те ще станат конкурентноспособни на частните такива, за да предлагат и качествено здравеопазване?

-Как ще задържим младите лекари и специализанти и спрем напускането на специалистите?

-Как ще подобрим промоцията и профилактика на здравето в Пловдив?

-Имаме ли адекватен бюджет за здравеопазване, така че да разрешим всички тези проблеми?

Според младия лекар, общинското здравеопазване в момента, както в сектора на болничната, така и в извънболничната помощ, е абсолютно неконкурентноспособно и ако продължаваме така, ще се самоликвидира. Частните здравни заведения седят стабилно на пазара на здравните услуги и са толкова много, тъкмо защото общината е лош стопанин.

"Реално, Центърът за кожно-венерически заболявания също е пред закриване и това е абсолютно недопустимо. И тук възниква големият въпрос какво ще стане с тези болни от СПИН например, регистрирани в Пловдив и наблюдавани в Центъра, а те са най-много в страната като брой по данни на МЗ. Нараства броят и на венерическите заболявания, специално на гонореята. Ако закрием диспансера, няма да има ефикасно наблюдение върху тях, няма да има проследяване, няма да има ефективно лечение, защото не е ясно кой ще ги лекува. Нека да не забравяме и, че благодарение на ГЕРБ, закрихме Белодробна болница", смята хирургът.

Според д-р Паунов, за да запазим общинското здравеопазване, са необходими няколко конкретни стъпки, а именно:

-Справедливо остойностяване на лекарския труд и подобрено качество на медицинските услуги в общинските болници и извънболнични заведения. Това ще се осъществи чрез постепенната им модернизация, за да могат да са конкурентноспособни на останалите такива. Спекулираше се много по темата как две общински болници трябва да се слеят, а не ни убедиха какъв ще бъде ползотворният ефект от това. Как сливането на едно губещо лечебно заведение с друго няма да докара и другото до фалит? БСП има визия не за безцелно сливане, а за оздравителен план на МБАЛ „Св.Мина“ – да не бъде търговско дружество, а общинска структура. Подобни успешни примери са с болниците на МВР и ВМА.

-Да направим оценка каква е ползата от всяко от общинските лечебни заведения и да се извърши анализ дали имат социална функция.

-Възстановяване на диспансерната форма за наблюдение на социалнозначимите болести. За сметка на това, сега закриваме диспансери!

-Относно промоцията и профилактика на здравето в Пловдив са необходими редовни семинари, обучения и лекции за социално-значимите и често-срещани заболявания на ученици, студенти и рискови контингенти! Общинските болнични и извънболнични заведения, от своя страна, е необходимо да разширят профилактичните си функции, особено тези от тях, които могат да са печеливши!

-Всяко здравно общинско заведение в болничната или извънболничната помощ трябва да има определени приоритети в сферата на диагностиката, профилактиката или лечението, с които да бъде единствено и по този начин да печели основна част от доходите си. За тези уникални по своя характер дейности ще са необходими качествени маркетинг и реклама.

-Осигуряване на специализация на младите лекари срещу договор след това да останат в съответната общинска болница за определен период. По този начин, с експертизата и натрупания опит, те ще допринесат за нейното развитие и по-голямо ниво и качество на обслужване на съответните клиники!

-Дълготрайна стратегия за развитие на общинското здравеопазване. Не може един град с толкова лечебни заведения да няма никаква програма за тяхното оздравяване. Преди е правена такава от външна фирма и в нея е казано, че общинското здравеопазване има голям потенциал.

-Създаване обществен съвет по здравеопазване, заместник-кмет по здравеопазване, повече процедури за стартиране на европроекти. Тъй като общината няма никаква стратегия, тя не знае откъде да взима пари за общинското здравеопазване и тези търговски дружества са оставени на самотек.

-Повече пари за здравеопазване. Трябва да осъзнаем, че докато здравеопазването и образованието не станат приоритет на управляващите, а не строенето на магистрали, нищо няма да се промени. За 2019-а бюджетът на общината е 300 милиона, от които - 150 милиона лева от държавата. За сравнение, този на Варна е 475 милиона, а на София - 1,5 милиарда. За заплати и осигуровки на близо 11 000 служители - почти 170 милиона!

За здравеопазване – само 14 милиона, а за социална политика - 12,6 милиона лева. Необходимите допълнителни средства за здравеопазване могат да се набавят от тези, неизпълнени по съответните пера за 2019 година. Тъмна Индия за граждани е перото „Икономически дейности” и „Некласифицирани в другите функции" с над 20 млн. лева бюджет.

Уважаеми съграждани, темата здравеопазване е много сладка за всички кандидати и всеки се упражнява върху нея и надпреварва да говори какво трябва да стане, а не как ще стане!

Убедихме се, че от това празнословие ефект няма! За Коалиция „БСП за България“ основната цел е Пловдив да бъде град на здравите и образовани хора. Във визията за местното ни здравеопазване, в изграждането на която взех основна роля, освен, че сме посочили конкретните проблеми, сме дали и начините за тяхното решение.

Здравеопазването се превърна в един омагьосан кръг, контролиран от определени лобита, на които им е изгодно да бъде в това състояние.  Решенията на проблемите изобщо не са толкова сложни, за да имаме едно добро здравеопазване, както в останалите европейски държави, защото не сме второ качество лекари и пациенти, за да имаме второ качество здравеопазване!

Видяхме, че без действащи лекари в сегашния общински съвет, няма как да се взимат и необходимите важни решения. В комисията по здравеопазване имаше хора, които нямат никакъв капацитет да решават проблемите в тази сфера.

Уважаеми пловдивчани, с времето съм доказал, че не ме е страх да се изправям срещу проблемите, но, за да изпълня поетите си ангажименти, ми е необходима подкрепа Ви на 27.10.2019 с №56 и преференция №110 в листата за общински съветници. За едно по-качествено общинско здравеопазване!

 

Купуването и продаването на гласове е престъпление!