Музеите в Пловдив се радват на впечатляващо внимание. През първите шест месеца на тази година в тях е отбелязан ръст в посещенията с 54 процента в сравнение с първата половина на миналата година. Това се равнява на впечатляващите 63 600 посещения повече.

Рекорден е броят на посетителите на обектите на Общински институт „Старинен Пловдив“. Общо за първото шестмесечие на 2017 г. те са били посетени от 90 091 туристи, което е с 54 927 повече в сравнение с миналата година и общ ръст от 156%. Сред най-посещаваните обекти като Античен театър, Римски стадион и Малката базилика вече се нареждат и новооткритата къща на Георги Клианти – най-старата възрожденска къща в Старинен Пловдив. След цялостната си реставрация тя вече е достъпна за посетители.

Общинският институт предлага комбинирани билети с отстъпка за пет от следните обекти: Античен театър, Балабанова къща, Къща Хиндилиян, Музейна експозиция на Златю Бояджиев, Експозиция на Димитър Киров, Музей на фармацията, Къща на Никола Недкович и Малка раннохристиянска базилика.

От останалите обекти с най-висок ръст на посещаемост е Регионален природонаучен музей – 30 %, следват го Регионалния етнографски музей, Културен център „Тракарт“ и Градска художествена галерия със 7% ръст за всеки един от тях.

С 80% пък е нараснал броят на посетителите на двата туристически информационни центъра на площад „Централен“ №1 и улица „Д-р Стоян Чомаков“ № 1 (Старинен Пловдив) спрямо първото шестмесечие на 2016 година.  Най-силен е ръстът през месец април 2017 г. – с 2329 души спрямо същия месец миналата година, както и за месец май – с 2086 души повече в сравнение с миналогодишните посетители. 78% от посетителите са чужденци.

От откриването си на 7 юни, новият Туристически център на ул. „Райко Даскалов“ №1 е посрещнал повече от 6300 посетители от страната и чужбина. Значителен е ръстът на туристите от основните пазари за града, а именно Турция, САЩ, Израел, Великобритания, Испания, Италия. Отчитат се все повече индивидуални посещения от туристи от Албания, Аржентина, Азербайджан, Бразилия, Венецуела, Обединени Арабски Емирства, Колумбия, Пакистан, Уругвай и други по-малко популярни пазари.

Снимка: PlovdivTime.bg