Изключителни трудности ежедневно излизат пред проектантите за заданието на Околовръстния път на Пловдив. Към момента проектантите имат два сериозни проблема, свързани с изграждането на трасето. От една страна е жп линията, която води към КЦМ, а от друга кръстовището на Първенец и Коматево. Не по-малко тежки са и процедурите по отчуждаването на парцелите.  Причината е, че общините, които трябва да направят тези процедури, не са предвидели локални платна, които да обслужват предприятията край пътя, по подобие на пътя Пловдив – Асеновград, каза шефът на АПИ Дончо Атанасов.

Областният управител Здравко Димитров заяви, че заради тези пречки, проектът може да се оскъпи с 50 милиона. Въпреки че никой не се нае да каже колко е ориентировъчната цена на проекта, се говори за инвестиция от около 140 милиона лева. Цялата рехабилитация на пътя ще бъде от Пазарджишко до Асеновградско.

Според Зико, ако Околовръстното не се ремонтира ще се образуват огромни тапи на Асеновградско шосе.

„Бойко Борисов ми заръча всяка седмица да ходя на Асеновградско, за да следя как вървят работите. Той след и цялата ситуация около Околовръстното”, заяви губернаторът.

 В момента екологичната оценка на проекта за удвояването на Околовръстното се жали от природозащитници. Те вече загубиха едно дело във ВАС, но в момента се гледа второ.

Не се знае каква ще е съдбата на жп прелеза, който е между Асеновградско и Кукленско. Идеята той да бъде вдигнат над пътя няма как да се реализира, тъй като точно до пътя има далекопроводи с електричество. Очаква се скоро да има среща между представители на КЦМ и проектантите, за да се намери решение.

Другият проблем е свързан с близостта на къщите от Коматево до пътя. По закон  път от II клас от републиканската пътна мрежа трябва да има по-голямо отстояние от  жилищните сгради. В момента се мисли вариант, как пътят да се измести с около 200 метра южно. Тук пречки може да са по-тежките процедури по отчуждаването на частни имоти. От друга страна завоят не бива да бъде прекалено остър на подобен път. Друг вариант е да мине с естакада над въпросното кръстовище.

Вижте повече в следващото ВИДЕО: