Възможно ли е в Пловдив да бъде изградена S-Bahn система по 47 км жп линии, по която да върви градска железница? Преди време  Димитър Попов, управител на "Сити план Пловдив", се изказа в подкрепа на идеята. Неговата фирма е създател на действащия общ устройствен план на града до 2025 г. Транспортната система S-Bahn според идеята на инж. Попов може да работи както в Пловдив, така и по направленията Пещера, Панагюрище, Карлово, Хисаря, Асеновград.

Потърсихме директора на НКЖИ за Южен – Централен район Гошо Къчков, който коментира идеята за градска железница.

„Според мен това е почти невъзможно да се реализира в Пловдив. Подобна инвестиция би струвала страшно много пари, а не мисля, че някои би ги дал”, заяви представителя на Национална компания железопътна инфраструктура.

Подобна градска железница би могла да се направи, ако индустриалните зони около Пловдив са с действащ железопътен транспорт и голяма концентрация на предприятия. В момента единствената подобна зона е в община „Марица” – северно от Пловдив. Реално южната и източната индустриална зона няма капацитета на северната. Още повече, че голяма част от старите жп линии вече са бракувани и извадени извън употреба, като тези в ЖР ”Тракия” към Раковски. Те не могат да се реновират, а единственият вариант е да се изградят чисто нови.  

„Инвестициите в жп транспорта в рамките на града трябва да бъдат насочени към подобряването на пътната инфраструктура като подлеза „Модър- Царвец”, вдигането на жп линиите по „Копривщица” и пробивът под Централна гара. С тях ще се отпуши движението и ще реши голяма част от проблемите с трафика в Пловдив”, коментира още Къчков.