Легендарният полковник Стоян Стоянов, известен повече като Стуци Ламборджинито, е починал в петък, съобщи Военният тв канал.

Бившият офицер от армията е работил през годините в различни агенции и дирекции в Министерство на отбраната. Напоследък се е борил с тежко заболяване и е издъхнал след поредна хемодиализа, на път за дома си. 

Стоянов се прочу като единствения държавен служител, който притежава Lamborghini Countach. Оценяваният на 2 млн. евро автомобил дори е вписан в данъчната му декларация. Бившият вицепремиер и лидер на НФСБ Валери Симеонов, един от близките приятели на Стоян,  твърдеше, че  той сам е сглобявал в продължение на пет години своето "Ламборджини".

Стоянов беше разследван от ДАНС и прокуратурата заради съмнения за афери в ролята му на шеф на агенцията, която се занимаваше с имотите на военното ведомство. 

Ето какво написа за него във Фейсбук полк. Цвятко Дончев: "Приятели и колеги! Отиде си от живота полковник Стоян Стоянов - Стуци!

Много знаеше, и много даде за обогатяването на културната дейност в армията. Помнят го военните хора в Шумен, знаем активната му работа в Министерството на отбраната и в Агенцията "Военни клубове и военни културни институти". Той обичаше много от съкурсантите си от Лвовското висше военно-политическо училище.

И ги подкрепяше, когато можеше! Убеждаваше ни, че най-старият автомобил, ако е "Мерцедес" , е незаменим. И ни намираше да си купим най-благоприятният вариант. Обичаше да пие само и само "Кока кола", а през годините не е пийнал и 50 грама алкохол. Шегувахме се, че след десетилетия здрав ще си отиде от живота.

Разболя се напоследък Стуци. Много приятели го подкрепяха, но днес, на път от хемодиализата към вкъщи, издъхна! Светла ще е паметта за теб, приятелю, полковник Стоянов, за теб, лъчезарен Стуци!"

Стоянов усвоил тайните на колите още като ученик в механотехникума със специалност "Двигатели за вътрешно горене". По-късно взима и книжка за летец на едномоторен самолет, но колите остават най-голямата му страст. 

Първата му придобивка е автомобил от странната немска марка „Гогомобил" на фирмата „Аутоюнион". Куяпил я за 1000 лева с младоженски заем. Приживе Стуце твърдеше, че е нямал само „Москвич" и „Дачия", Притежавал е БМВ-та от най-големите серии. Имал е всички модификации на „Порше".

В колекцията си е прибавял и „Шевролет Камаро", „Шевролет Корвет", „Остин Мартин" и „Триумф Тигър". Купувал е колите катастрофирали или конфискувани. По Татово време е нямало друг начин да се сдобиеш с такива престижни марки. 

Взимал ги е като развалини, но ги е превръщал в бижута. Купувал ги е евтино и ги е продавал после по-скъпо. В почти разглобен вид с два чувала части взима от русенски художник единственото в България „Мазерати Инди".

По-късно, през 1986 г., пък купува от барман в софийско село потрошено „Ферари Дайтона". От тази кола имало само 7 бройки в света. Възстановявал я 3 г. Ремонтирал я напълно. Един ден обаче му я крадат от гаража в сливенско село, където я държал. Отровили кучето и я отмъкнали. Тогавашната милиция веднага блокирала границите. След два дни я намерили заровена под земята в гора край Пловдив. Ударена, но подготвена за изнасяне.

„Пак я поправих, но разбрах, че не мога да я опазя, и реших да я разменя", обяснява Стоян. През 1990 г. му се обажда швейцарски милионер, колекциониращ ферарита. Нямал същия модел и му предлага замяна срещу единственото в света „Ламборгини Контач". Така супер колата се озовава в гаража на Стуци. 

Според приятелите му той е странна птица. Тренирал бокс, но се увличал от философия. Даже защитил дисертация за екзистенциализма на Жан-Пол Сартър. Не близвал аклохол, но изпивал по 10 литра кола на ден. Радвал се на голям интерес от нежния пол, не толкова заради колите си, колкото заради веселите истории, които обичал да разказва.