Очаква се още днес правната комисия в парламента да разгледа и да започне работа по предложението на управляващите за отмяна на машинното гласуване за местните избори. Очаква се поправката да влезе за гласуване на първо четене в пленарната зала още в петък. ГЕРБ аргументираха предложението си с анализ на Централната избирателна комисия (ЦИК).

На евроизборите един от всеки четирима в секциите с машини се е възползвал от тях – или  общо под 8% от избирателите. А почти половината протоколи са били със сбъркан брой на гласувалите машинно или с неотчетени преференции.

Машинното гласуване излизало и в пъти по-скъпо от бюлетините. ГЕРБ обявиха, че вече са осигурили парламентарна подкрепа за гласуване на тази промяна в Изборния кодекс.

Депутатите ще подложат на повторно гласуване днес и текстовете от Закона за устройство на Черноморското крайбрежие, върху които вето наложи държаният глава Румен Радев, пише БГНЕС.

Президентът изрази несъгласие с новия режим за „диво къмпингуване“, въведен с последните промени в закона, който според него става по-рестриктивен и с повече ограничения, в сравнение с досегашния ред. В мотивите си Радев подчертава, че ограниченията в т. нар. диво къмпингуване са вече в закона, а местата, където всичко това може да се прави регламентирано, все още не са определени. Освен рестриктивни правила, с промените в закона се въвеждат и строги санкции за тяхното нарушаване.

Много от гражданските организации, обявили се в защита на родното Черноморие, вече изразиха подкрепа за президентското вето, а от политическите партии единствени това направиха от БСП.

В рамките на пленарното заседание се очаква депутатите да подложат на обсъждане и промените в Закона за пътищата, които предвиждат краен срок за въвеждането на тол системата. Тя трябва да заработи най-късно на 1 март 2020 година, но ако бъде постигнат консенсус с превозвачите за нейния обхват и размера на тарифите, това може да стане и по-рано. Първоначално бе предвидено тол системата да започне реалното си функциониране на 16 август тази година, но от бранша на превозвачите изразиха съмнения относно тарифирането, което принуди управляващите да дадат старт само на техническата част, а реалното събиране на таксите, които ще заплащат камионите с тегло над 3,5 тона, да бъде отложено за догодина.