Изследване в направление Транспорт на "Визия за София" измерва достъпността, която сегашната мрежа на градския транспорт предоставя до зоните с голяма концентрация на офиси в града.

Определени са два показателя, по които се оценява достъпността – време на пътуване и директност, измерена чрез броя на прекачвания в едно пътуване. 

Според анкета, проведена при съставянето на Плана за устойчива градска мобилност, движението от и до работните места генерира най-значителната част от придвижванията в София – 38%.

Един от основните заключения от проучването е, че времето за пътуване от и до работното място в София е разпределено по следния начин: 68% от общата продължителност на едно придвижване е пътуване в градския транспорт, 26% е придвижване до и между спирки (прекачване) и 6% от времето е чакане на спирки.

Всички придвижвания в Столична община с градския транспорт са с продължителност в интервал 22-56 минути, а 80% от тях са с продължителност между 22 и 32 мин. 80% от средните времена за ходене са в интервал между 9 и 13 мин., и 80% от средните времена за чакане са в интервал между 1,6-3,4 мин.

По избрани критерии (като брой на работещите, брой компании, РЗП и други) са дефинирани 78 зони с концентрация на работни места – офиси, логистика и администрация. Тези зони се обслужват от 400 спирки, които са изследвани по отношение на достъпността им с обществен транспорт от всичките 2673 спирки в общината.




В столицата преобладават градоустройствените единици които са със "средно", "добро", "много добро" и "отлично" обслужване по отношение на достъпността – 88 %, а "слабо" и "лошо" обслужени – 12%. Предпоставка за избора на обществен транспорт като начин на придвижване от страна на гражданите би било подобряването на коефициентите за достъпност за всяка от спирките.