Таблетите влизат в учебните часове на най-малките, за да им помагат. Чрез специално създадени игри децата ще развиват социалните си умения и ще практикуват наученото по математика.

Във времената, в които всяко дете използва смартфон и интернет, новите технологии постепенно навлизат и в учебните часове, пише Nova.

„Пукльовците” е безплатна игра, която учениците от 1 до 4 клас могат да играят по групи с образователна цел.

„Децата играят и така се забавляват, докато учат, което повишава тяхната мотивация и ангажираност. Друга съществена ползва е да подпомага развитието на социалните умения на децата – да си сътрудничат, да работят в екип, емпатия, сетивност, разрешаване на конфликти, съвместно решаване на проблеми. В това се крие и иновативността, защото те нямат аналог”, заяви Ставрос Ставру – създател на играта.

Идеята за играта се ражда случайно, в търсене на перфектния детски подарък.

„Имах желанието да направя подарък на класа на моя син, който беше първи клас. И тъй като аз съм ИТ-специалист, ми хрумна на направя игра, но игра, която ангажира децата да са един отбор. И така се роди първият прототип на нашите игри”, обясни още Ставрос Ставру.

Играта се приема добре и бързо става любима на учениците.

Повече от половин година отнема на Ставрос да превърне идеята си в реалност. За целта помага и Ива, на която са поверени дизайнът и илюстрациите на игрите.

„Идеята за „Пукльовците” се разви постепенно. Трябваше ни начин, по който да отчитаме верните и грешните отговори. И това се случваше като съществото, което е главен герой в играта, расте и едно от децата каза то може би накрая ще се пукне. И по този начин с помощта на децата дойдоха „Пукльовците”, разказва Ива Груева – илюстратор на детски книги.

„В момента имаме 5 прототипа на игри, всички сме валидирали в училище и виждаме потенциал в тях”, обясни Ставрос Ставру.

Учениците от 120 Основно училище са първите, които се възползват от новата иновация.

„Усещаме, че в уроците по математика страшно много ни помага. Децата развиват своята емпатия и могат да покажат това, което са научили в час. По-свитите деца усещат подкрепа от останалите и тази кооперативна игра наистина ни е в помощ”, заяви Росица Георгиева, учител от 120 ОУ.

За създателите е важно на какво учат децата, затова и всяка игра си има кауза.

„Историята на игрите трябва да бъде обвързана с екологични каузи. Искаме да повишим чувствителността на децата към такъв тип проблеми. Първата игра е свързана с нефтопукльото, това е пукльо, който събира нефтените петна и помага да се преборим с нефтени разливи”, заяви Ставру.

Следващите игри, които все още са в процес на работа, включват каузи като разделно събиране и рециклиране на боклук, решаване на проблема с глобалното затопляне и увеличаване на биоразнообразието.

А за да няма пристрастяване, игрите са позволени за не повече от 5 минути на ден и то само в училищна среда.