Цената на винетките за леки коли може да бъде намалена. Това съобщи министърът на регионалното развитие Николай Нанков на специализиран форум в София. По думите му икономии могат да се направят от разходите за разпечатване, разпространение, съхранение, брак, които се включват в стойността на стикера. Но те ще се спестят с въвеждането на електронните винетки, посочи още той.

По думите му таксите за леки коли са несъизмеримо високи на фона на тези за тежкотоварни автомобили. Нанков коментира още, че тенденцията лекият трафик да поддържа пътния сектор нараства в последните години, като в момента около 67% от постъпленията от винетки са от коли, уточнява Монитор. А от началото на следващата година винетките за камиони може да поскъпнат.

Основно увеличение трябва да има за еднодневните стикери, който се ползват най-много и предимно от транзитно преминаващите тежкотоварни камиони, обясни Нанков. Той уточни, че това може да стане с бюджета за следващата година. Сега се прави анализ с колко да бъде увеличението, а резултатите се очакват през септември.

Ако до началото на следващата година сключим договор за тол системата няма да се вдигат, а ще се изчака 7 месеца нужни за въвеждането, уточни министърът. Аз съм убеден, че винетките за тежкотоварния трафик трябва да поскъпнат, категоричен е Нанков. Иск за 1,5 млн. лв. пропуснати ползи на ден подготвя регионалното ведомство срещу фирмите, които обжалват въвеждането на тол системата.

Министърът обясни, че изчисленията са на база консервативната прогноза за приходите от електронната система според която около 661 млн. лв. годишно повече ще влизат в хазната от пътни такси. Но колко са точно ще каже одиторска компания и ще се претендира в съда за пропуснати ползи, уточни още Нанков. По думите му в момента се подготвя искът, като ще се преценява дали да е срещу всички, които обжалват.

Може би ще е срещу тези фирми, които са подавали много пъти жалби срещу процедурата, коментира още той. Решението за подаване на ответен иск е дошло след един от мотивите на ВАС „злоупотреба с право“ при отхвърляно, на една от жалбите в началото на годината. Тръгва строителството на още 3,8 км от метрото днес, съобщи столичния кмет Йорданка Фандъкова. И уточни, че те включват участъкът от „Красно село“ към „Овча купел“ и „Горна баня“.

Проектът включва и изграждане на 4 метростанции, буферен паркинг и интермодална връзка с жп линията София - Перник. Участъкът е част от третият лъч на метрото, като реализацията на проекта започна миналата година, със старта на първите 8 км. Очаква са през 2019 г. да бъдат завършени общо 12 км метролинии, посочи Фандъкова. И допълни, че с тях още 130 хил. дневно ще използват най-удобния и екологичен транспорт.

Проучва се вариант за връзка на метрото с индустриална зона „Божурище“, това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски. И уточни, че в момента се водят преговори заедно с министерство на икономиката за реализиране на подобен проект. По думите му очаква се там да работят над 30 хил. души и е логично да се търси разширение на метрото. Той посочи още, че трябва да се провери дали да е под форма на подземна, или лека градска железница. Но има готовност да се работи в тази посока, категоричен беше министърът.