470 са жалбите и сигналите, постъпили от граждани в Комисията за защита на потребителите в периода от 20 декември 2018 г. до 1 януари 2019 г. Отчитаме, че хората са имали предвид нашата институция при пазаруване. Числата говорят, на фона на стотиците продажби, че това не е високо число, и не много хора са излъгани от търговците. Това заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов в предаването "Плюс-минус" по Нова телевизия. 

"Наблюдаваме, че има ръст на сигналите за несъществуващи намаления или отразяване на друга цена при плащане на каса", каза още той. 

"Преди потребителите да дойдат при нас за отказана рекламация, те трябва да подадат сигнал и при търговеца. Сигналът за рекламация трябва да бъде описан и отразен в системата на продавачите. Търговците са длъжни да отстранят проблема, да върнат парите или да заменят стоките в срок на 30 дни. Ако това не се случи, гражданите могат да подадат жалба в КЗП", допълни Маргаритов. 

"Некоректни са отстъпките "до 50%" например, когато само дадени стоки са намалени толкова, това заблуждава потребителя. Глобите тогава могат да стигнат до 30 000 лева", разкри Маргаритов.