Десетки хора остават с провалени почивки заради обявилата фалит туроператорска фирма „София тур и Холидей“ ЕООД. Те застанаха пред камери на bTV, за да разкажат своите истории.

Жена, която е трябвало да пътува до Будапеща, призна, че се е опитвала няколко пъти да се свърже с туроператорите. „Аз също се опитах да се свържа по телефона, но нито един от посочените номера не отговаряше. Поисках и от екскурзия.бг да кажат защо не е уведомена Икономическа полиция, министерството. Още миналата година е имало сигнали срещу тази фирма. Застраховката е направена на 11 декември тази година. Въпросът е как ще бъдат върнати парите“, пита се жената, която е дала 290 лева за закуска и нощувка в Будапеща.

Друг пътуващ пък споделя, че е искал да даде урок на децата си. Той е резервирал екскурзия за цялото си семейство. „Провалът на тази екскурзия проваля цялата възпитателна линия на моите деца. Исках да им покажа културата на две страни – Австрия и Унгария“, разказва човекът.

Припомняме, големият туроператор „София тур и Холидей“ ЕООД обяви, че прекратява дейността си само дни преди коледните празници. От декларация на екипа стана ясно, че причината е фалит. След като фирмата изплатила стари задължения към партньори, изпада в несъстоятелност и не може да изпълни предстоящите пътувания.

Спешна проверка на Министерството на туризма показа, че компанията има валидна застраховка „Отговорност на туроператора“, сключена  само преди дни - на 11 декември 2017 г.,  със ЗАД „Алианц- България“. Тя  влиза в сила от 00:00 часа на 12 декември 2017 г.

Предишната полица на туроператора е била с „Групама Застраховане“ ЕАД.

Екип от Министерството на туризма влиза в централния офис на дружеството в София. Експертите ще изискат пълна справка какви са поетите ангажименти от „София тур и Холидей“ към туристи за предстоящите празници и има ли продадени пакети за следващи периоди.

Министърът на туризма Николина Ангелкова настоява за спешна среща с управителите на туроператора и с представител на застрахователното дружество, за да се гарантират интересите на клиентите. Според информация от самия туроператор покритието на застраховката им е за 1 000 000 лв. според  подадената към Министерството на туризма информация за полицата, лимитът на обезщетението е за 450 000 лв.

В Министерството на туризма днес постъпи едно обаждане от клиентка, че от два-три дни на телефоните в офиса на туроператора не отговаря никой. Жената сигнализира за проблема минути преди на сайта на компанията да се появи съобщение, че прекратяват дейността си.

Министерството на туризма ще следи внимателно казуса, за да се увери, че туристите, чиято почивка се проваля преди празниците, ще бъдат обезщетени. Според Закона за туризма клиентите на туроператор, прекратил дейността си, трябва да предявят претенции за понесени вреди до туроператора или пряко към застрахователната компания, представяйки документи от подписани договори и ваучери с туроператора.

Министерството на туризма препоръчва на туристите претенциите да се предявят във възможно най-кратък срок.