Почти всички черноморски хотели правят отстъпки с до 30% с оферти в последната минута за почивки през лятото. Липсата на достатъчно ранни резервации, отливът на туристи от Русия и Германия, активизирането на преките ни конкуренти като Турция, Гърция и Египет, са причина повечето места за настаняване да останат с много празни стаи дори и през силния летен сезон, пише „Монитор“.

След три успешни години за родния туризъм настоящата е кризисна, отчитат от Варненската туристическа камара. Към този момент обаче e рано да се прогнозира колко ще бъде спадът в края на сезона.

Най-сериозен е спадът от Германия. Големите оператори сочат, че при някои спадът е 15%, при други над 20%, което означава около 100 000 германски туристи по-малко този сезон.

По северното Черноморие засега повече страдат курортните комплекси, докато в самия град Варна дори определят сезона като добър.

На юг, в Слънчев бряг, най-големият ни черноморски курорт, също още има свободни стаи, макар вече да сме в разгара на лятото, което тревожи бранша.

Браншът твърди, че все още има контингент за запълване, като обикновено по това време на годината хотелите са продадени. На пръв поглед хората в момента са много. Но реално тълпата, с която не можеш да се разминеш на улицата вечер, и липсата на място дори за хавлия на плажа, са останали в миналото.

Националните курорти като Слънчев бряг, Златни пясъци и Албена да бъдат разделени на зони – за забавление и за семеен туризъм. Това е идея, която ще залегне в промени в Закона за туризма, които Министерството на туризма ще внесе до месец.

Южният плаж на Слънчев бряг да остане парти зона, в която дискотеките да работят през цялата нощ. За това настояват от Българската асоциация на заведенията. Според депутата от Обединените патриоти Валери Симеонов, който е в основата на Закона за шума, зонирането е невъзможно, тъй като курортите са изградени още по времето на социализма като семейни.

От Министерството на туризма пък предлагат с решение на местната власт да се определя в националните курорти до колко часа да се вдига шум. "Големите туроператори работят изключително сегментирано, затова когато говорим само и единствено за национално курорти, да има зониране, за да се предлагат по-целево туристическите продукти“, предложи министърът на туризма Николина Ангелкова.