Ако новите коли са мерило за стандарта на живот, ние сме два пъти по-бедни от гърците. Това показват данните на Асоциацията на  европейските производители на автомобили.

За първите пет месеца на годината в България са регистрирани 15 068 нови коли, което е ръст с 3,9% спрямо същия период за 2018 г. Но е важно да се погледне какви са продажбите на фона на населението в страната. Оказва се, че на всеки 470 души в България е купен по един нов автомобил, което ни нарежда на последно място в ЕС. В Гърция купуват над два пъти повече нови коли – на 205 души е регистриран по един автомобил.

Най-близо до нас е Румъния, където на 340 души се пада по една нова кола. Но доходите в Румъния явно нарастват доста по-бързо от нашите. Продажбите на нови автомобили в Румъния от януари до май са нараснали пет пъти повече отколкото у нас – с над 20%. На трето място в негативната класация е Латвия с автомобил на 247 души. Четвъртата позиция е за Гърция.

За целия Европейски съюз на всеки 76 души е продаден по един нови автомобил. Най-добре се представя Люксембург, където на 22 местни жители е купен по един автомобил. Челната тройка се допълва от Белгия с нова кола на 43 души, и Германия – на 54 местни граждани.

Най-продаваните коли в ЕС продължават да са марките от групата на Volkswagen, макар че компанията губи пазарен дял. За първите пет месеца на годината са пласирани общо 1.63 млн. бройки от различните марки под шапката на VW, като на годишна база има спад от 3.1%.

За сметка на това PSA Group печели пазарен дял и увеличава продажбите си. Между януари и май 2019 г. са пласирани 1.13 млн. бройки, като годишното нарастване е с 0.6%. Другият голям конкурент на автомобилния пазар - RENAULT Group, отчита спад с 0.1%, а общите продажби на моделите под шапката са достигнали 713 хил. бройки.