Магазин от шведската верига ИКЕА може да отвори врати в Пловдив. Гръцката компания "Хаус Маркет България", която продава мебелите IKEA у нас, се оглежда за подходящи терени в Пловдив, Стара Загора и други градове в страната. Възможно е отваряне на втори голям магазин, не е изключено там да бъдат открити и центрове за поръчки и доставки като тези във Варна и Бургас. Всичко ще зависи от пазарната конюнктура. Пазарът на мебели в България се развива по-добре от гръцкия, казва  Никос Ифантидис, новият управител на българския офис на веригата, цитиран от в. "Капитал".

"Хаус Маркет България", която е собственост на гръцката група "Фурлис", има договор за франчайз с шведската мебелна верига. Българското дружество се похвали с нараснали приходи, клиенти и посетители през последните 12 месеца. Продажбите в каталожната 2017 г. (от септември 2016 до август 2017 г.) надхвърлят 103 млн. лв., което е ръст от 11% спрямо предходните 12 месеца, съобщи Ифантидис, цитира Gradat.com.

Клиентите отбелязват увеличение от 11% до 1,1 млн. за периода септември 2016 - август 2017 г. А посетителите през същия период нарастват с 14% на годишна база - до 2,8 млн. Каталожната 2017-а е първата година, в която функционира центърът за поръчки и доставки в Бургас, а през 2015 г. беше открит подобен център във Варна, както и онлайн магазин за продажби.

През октомври във всички магазини на IKEA в света ще започне продажбата на лимитирана колекция, която съдържа маса, стол, пейка, аксесоари и текстил, произведени изцяло в български фабрики. А през ноември веригата ще бъде пусне за глобална продажба играчка, изработена по дизайн на българско дете, като част от благотворителна инициатива.

Усилията на мениджмънта на веригата в България през следващите месеци ще бъдат насочени към увеличаване на продуктите и решенията за обзавеждане, подобряване на клиентския опит и преживяване в магазините, улеснен достъп до предлаганите стоки, съобщи още Никос Ифантидис.

Годишният финансов отчет на компанията "Хаус Маркет България" за цялата 2016 г. показва 95,85 млн. лв. приходи, което е 15% ръст спрямо предходната година. Нетната печалба за 2016 г. се увеличава с 91% до 7,98 млн. лв.

"Хаус Маркет България" започна търговската си дейност в България през септември 2011 г. с откриването на хипермаркета на Околовръстния път в София.