Почти половината от европейците (42%) биха платили до 50 000 евро повече за „умна“ кухня, сочи проучване на Samsung и YouGov . Най-склонни да инвестират в дом със smart кухня са италианците (67%) и испанците (66%), в сравнение със само 33% от германците и 28% от британците. Изследването показва, че умните технологии са основен приоритет в модерния дизайн на дома, като около две трети от хората (61%) казват, че това ще им помогне да улеснят и да направят живота си по-приятен.

Интелигентните уреди, които управляваме от нашите смартфоните, бързо се превръщат във важен помощник, който ни пести време в забързаното ни ежедневие. Почти всеки четвърти от десет потребители (39%) вярва, че технологията, с която включва отоплението преди да се прибере вкъщи, му помага да спестява време, а почти една трета от хората (19%) мечтаят за хладилник, който да ги известява, когато млякото е свършило, пише hicomm.bg.

Когато става въпрос за приготвяне на храна, един на всеки трима (31%) желае фурна, в която може едновременно да приготви две различни ястия, като намали стреса от готвенето за повече хора, независимо дали са семейство с предпочитания към различни храни или група приятели с различни диети.

Популярността на социалните мрежи, в които можеш да качваш снимки на различни храни, като Instagram например, също ни правят по-добри кулинари, като 62% от анкетираните използват под някаква форма социалните медии като вдъхновение за приготвяне на дадено ястие. И все пак, не всички са толкова уверени в споделянето на кулинарните си умения, като четирима на всеки петима европейци (82%) не разпространяват снимки на ястията си в социалните медии.

Финландците са най-активни в споделянето на снимки от кухнята в социалните мрежи, като 67% от анкетираните използват Instagram, Pinterest и Facebook, докато приготвят ястията си. Почти половината от германците (49%) следват същата тенденция.

Вече не използваме кухните си само за готвене. Един от всеки петима европейци споделя, че прави упражнения в кухнята, а 25% казват, че използват пространството и като офис. Кухнята заема и мястото на дневната. Почти половината от анкетираните (46%) прекарват по-голямата част от свободното си време в кухнята, като я използват, за да четат, гледат телевизия или играят с децата си, а 36% я смятат за идеалното място да планираш ежедневието си и да управляваш домакинството си.

От всички хора в Европа, поляците и холандците правят гимнастика най-често в своите кухни, съответно 42% и 37%, в сравнение с 12% от възрастните в Обединеното кралство. Близо три четвърти от хората в Южна Европа (73%) четат и гледат телевизия в своите кухни, за разлика от 45% от германците, които не го правят.