Лъжливи промоции за закупуване на акумулатори дебнат потребителите в големите хипермаркети под тепетата. Уловката е там, че батериите са стари, застояли и до голяма степен са загубили свойствата си. Ниската цена и „промоцията” обаче, подвеждат шофьорите да се възползват от закупуването на акумулатор с голяма отстъпка.

В конкретния случай става въпрос за акумулатор, закупен от Кауфланд, който обаче се оказва произведен, през далечната вече 2017 година.

„Като човек, който се занимава и работи във фирма за автомобилни акумулатори от дълги години, искам да предупредя за лъжливи промоции в Кауфланд. Случаят е масова практика в големите търговски вериги, в които се предлага от хляб до акумулатори”, разказа читател на медията ни.

"Преди дни, един господин, закупил акумулатор от Кауфланд, дойде при нас да го проверим и консултираме. След замерване се оказва, че е на 5% живот и е произведен 2017 година”, допълни още авторът на сигнала.

Трябва да се погледне четвъртият символ от топлия печат:

Както всяка една част на автомобила, така и акумулаторът има някакъв срок на годност и експлоатация. Колко точно, обаче е дълъг неговия живот и какво се случва с акумулаторите докато стоят на склад?  

От TrafficNews потърсихме специалисти, които обясниха, че статистически погледнато, акумулаторът има средна продължителност  на живот между 4 и 5 години. Понякога, тази цифра може да нарасне до 7-8 години или да се намали на 2-3, в зависимост от марката, начина на експлоатацията и престоят му в автомобила и извън него.

На първо място, трябва да се има предвид времето, което акумулаторът е изкарал на склад, преди да бъде поставен в автомобила. Всяка батерия има собствен срок на годност. По-конкретно става дума за това, колко време може да стои в склад или магазин, преди да се въведе в експлоатация. Като цяло не е желателно то да бъде повече от година, тъй като това съкращава живота му.

В нашия случай акумулаторът е произведен през 2017 година, а колко време е прекарал на склад в магазина – можем само да гадаем. При всички положения обаче, престоят със сигурност е надминал една година – а може би и това е причината да е „на промоция”.

Следващ фактор е това, как се кара колата – дали основно в градски условия, смесено или предимно извънградско. При положение, че автомобилът се използва основно за градски условия, за да се удължи животът на акумулатора е добре да се дозарежда веднъж в годината.

Последният по ред, но не и по важност фактор, от който зависи живота на акумулатора е зарядната система на автомобила. Тя трябва да бъде изправна, в границите между 13,8V до 14,4 V и консумацията в покой да не превишава 00,5mA.

При включени климатик и чистачки, показателите не трябва да падат под долната граница, съветват специалистите.

В заключение можем да кажем, че купуването на "застояли" акумулатори може да изиграе лоша шега. Важно е да се намери къде е маркировката на акумулатора и да се прочете правилно, затова е нужно и да се потърси съвет от експерт.

Естествено голямо значение има как се съхранява акумулаторът, но независимо от това, след година и половина потребителските свойства на всяка батерия забележимо намаляват. А такива "застояли" акумулатори все още се продават с надеждата, че купувачът няма да обърне внимание на срока, който е изписан на корпуса на батерията.

За да не купите батерия, която ще ви предаде при първия студ и след това ще "пада" редовно, трябва да знаете как да четете маркировките. От тях можете точно да разпознаете кога е произведен акумулатора. За съжаление, няма единен стандарт за етикетиране. Обикновено датата на производство е подпечатана на корпуса или написана на етикета.

С други думи, добре е акумулаторите да са "пресни", а не „застояли”, но пък за сметка на това на „промоция”.  Не че иначе няма да изкарат до срока на гаранцията си, но ще приключат живота си значително по-рано. За да не се случи това, се опитайте да разшифровате датата им на производство, преди да ги купите.