Регионални полети с по-малки самолети и на по-къси разстояния. Това ще е следващата задача пред Фонда за развитие на Летище Пловдив. Кметът Иван Тотев коментира темата, след като миналата седмица Община Асеновград напусна Фонда след решение на общинския съвет.

Фондът е изпълнил своите задачи, обясни Тотев. Основната от тях била да поддържа Летище Пловдив през изминалите 5 години. „Ако не беше фондът, то нямаше да има полети. Ако едно летище няма полети пет години, то просто изчезва от картата”, заяви градоначалникът. През миналата година фондът е „предал щафетата” на самите компании, които са продължили започнатите практики. За пример Тотев даде RyanAir, които дори са обявили две нови линии.

Фондът обаче ще продължи да съществува и да търси „нови хоризонти” за летището. Водят се преговори с датска консултантска фирма за това по-малки самолети да летят на по-къси дестинации. „Става дума за регионални полети – от тук до Атина, до Загреб, до Румъния”, обясни Тотев. „Ако успеем, ще се изгради бизнес модел и след това компаниите ще продължат да го работят”, допълни той. Желанието на община Пловдив било да се достигнат до 32 полета седмично.

Кметът коментира, че излизането на Община Асеновград от фонда си е тяхно решение, но то идва след като фондът вече е свършил основната си задача – Летище Пловдив да оцелее. Общинският съвет на Асеновград одобри излизането от фонда миналата седмица. Тотев благодари на всички, участвали в създаването на Фонда през 2016 г.

„Още при създаването на фонда сме коментирали, че преките ползи са трудно измерими, но за сметка на това има косвени ползи”, обясни Тотев. Като пример той посочи, че летището има сантиментално значение за пловдивчани и оцеляването му е важно за тях.

Провели са се срещи и с потенциални концесионери на Летище Пловдив. Общината е била търсена и с предложения да стане част от консорциум и да има участие в аеропорта.

Чуйте още по темата във ВИДЕОТО: