Най-мащабният проект в Пловдив, който може да се реализира в следващите 5 години - естакада на жп линиите и премахването на прелезите на булевард „Копривщица”, има сериозна конкуренция, научи TrafficNews.bg.

Проектът е на стойност над 200 милиона евро, като той е един от трите, с които държавата кандидатства по новия механизъм "Свързана Европа". Общият резервиран бюджет за страната ни в размер на 406 млн. евро в периода 2014 – 2020 година. Вече един проект за 120 милиона евро по програмата е подписан по програмата става дума за реконструкцията на жп линията София- Елин Пелин.

Другите три проекта, които са предложени от държавата ще се конкурират за останалото финансиране. Освен жп възела Пловдив, другите два проекта са модернизацията на линията София- Драгоман, както и част от жп линията Видин – Медковец

Директорът на  Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ) Пловдив Гошо Къчков обясни, че проектът трябва да е изпипан по последния детайл, а да успеем да се преборим за еврофинансирането. Обществено обсъждане вече бе проведено в залата на Общинския съвет.  

Идейният проект е разработен с изграждане на долно строене за двойна линия и горно строене за еднопътна линия. В района на стадион Пловдив е предвидено изграждане на нова жп спирка.

Нови съоръжения - мостове, надлези (пътни и пешеходни):

-Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"

 - Изграждане на двупътен жп мост над река "Марица"

- Изграждане на 2 пешеходни подлеза

- Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"

Шумозаглушителни огради

В проекта е заложено изграждането на шумозаглушителни огради по протежение на естакадата и в зоните с жилищно застрояване, а в индустриалните зони са предвидени предпазни огради. 

Допълнително се предвижда и използването на материали за горното строене на железния път, намаляващи максимално нивата на шум и вибрации при движение на подвижен състав.

Под самата естакада пък може да се изградят паркови пространства, които общината да го облагороди.